اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق همدان:

پایداری شبکه‌ها از الزامات مدیریت بحران برق است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: پایداری شبکه‌ها و تأمین برق مطمئن از الزامات مدیریت بحران برق به شمار می‌رود.

پایداری شبکه‌ها از الزامات مدیریت بحران برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، ظهر امروز مانور عملیاتی مدیریت بحران برق با هماهنگی دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت و مدیریت برق شهرستان اسدآباد برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مانور عملیاتی مدیریت بحران برق با حضور هفت شهرستان استان همدان و پیمانکاران برگزار می‌شود.

حاجی‌رضا تیموری افزود: مانور عملیاتی مدیریت بحران برق در قالب 12 گروه عملیاتی در منطقه موسی‌آباد شهرستان اسدآباد اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد:‌ در وقوع چنین حوادثی شبکه‌های برق‌رسانی نیز در معرض آسیب و خطر قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان بیان داشت:‌ برگزاری مانورها کمک قابل توجهی در مدیریت بحران در زمان وقوع حوادث دارد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مانور مدیریت بحران برق ادامه داد: افزایش توان و آمادگی واحدهای اجرایی شرکت برای شرایط اضطراری و آشنایی واحدهای معینی با شهرستان اسدآباد در شبکه برق آن از جمله اهداف برگزاری این مانور به شمار می‌رود.

تیموری تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری مانور مدیریت بحران برق می‌توان به آشنایی و افزایش آمادگی پیمانکاران برای اقدام و همکاری در شرایط اضطراری و انجام تعمیرات و اصلاحات لازم بر روی خط 20 کیلوولت موسی‌آباد به طول 100 کیلومتر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در معرض حوادث طبیعی از قبیل سیل، زلزله و... قرار دارد، یادآور شد:‌ پایداری شریان‌های حیاتی از جمله برق در بروز رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان ابراز داشت: با توجه به گستردگی شبکه‌های توزیع برق ‌برگزاری مانور‌هایی در راستای مدیریت بحران باعث اعمال حداقل قطعی برق برای انجام تعمیرات و اصلاحات لازم می‌شود.

وی تأکید کرد: در مانور مدیریت بحران برق به جای اعمال 12 بار قطع و وصل و حدود 36 ساعت خاموشی عملاً با یک بار قطع و وصل و اعمال سه ساعت خاموشی تعمیرات و اصلاحات لازم به دست 12 گروه عملیاتی انجام می‌گیرد.

تیموری با بیان اینکه مدیریت بحران برنامه‌ریزی است که به صورت جامع و هماهنگ برای پیشگیری و کاهش اثرات مخرب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: باید اقدامات لازم در راستای آمادگی کامل برای امدادرسانی سریع و واکنش مناسب برای برقراری وضعیت عادی صورت گیرد.

وی با اشاره به شناسایی مراکز مهم و حساس و مشخص کردن نحوه برق‌رسانی به آنها در مواقع بحران گفت: مقاوم‌سازی تأسیسات شبکه‌های برق و هماهنگی با مدیران اجرایی در شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در شبکه‌ها از مهمترین برنامه‌ها و وظایف در مدیریت بحران برق محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایداری شبکه‌ها و تأمین برق مطمئن از الزامات مدیریت بحران برق به شمار می‌رود که مقاوم‌سازی شبکه‌های برق در مقابل حوادث و بحران‌های احتمالی از راهکارهای آن است.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول