اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی استان سمنان:

مشکلات تولید با تزریق اعتبار به بخش کشاورزی برطرف می‏‌شود / برند پسته سمنان تولید می‌شود

مدیرکل جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مشکلات تولید با تزریق اعتبار به بخش کشاورزی برطرف می‏‌شود، گفت: قصد داریم یک برند ویژه با عنوان پسته استان سمنان تولید کنیم.

مشکلات تولید با تزریق اعتبار به بخش کشاورزی برطرف می‏‌شود / برند پسته سمنان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سید مجید موسوی در جلسه‌ای که با حضور رؤسای کارگروه‌های تخصصی بسیج مهندسین در سازمان جهادکشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح توسعه کشاورزی موضوع نظارت دارای اهمیت بسیاری است و نگرانی‌های بسیاری در زمینه درست مصرف شدن این اعتبارات نیز وجود دارد.

وی افزود: طرح‌های توسعه بخش کشاورزی اولویت‌بندی شده‌اند و اولویت اولیه بر روی طرح‌های مربوط به کمیته امداد امام خمینی است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: استفاده بهینه از آب در داخل استان سمنان، توسعه باغ‏ها، راه‌اندازی گاوداری‌ها و مجتمع‌هایی که بدون استفاده باقی مانده‌اند، طرح‌های منابع‌طبیعی، شیلات و آبزیان و نیز کشت گیاهان دارویی در اولویت‌های بعدی دریافت وام قرار دارند.

تزریق اعتبار به بخش کشاورزی مشکلات تولید را برطرف می‏کند

موسوی افزود: همچنین توجه به صنایع تبدیلی و بحث فرآوری از اولویت‌های اصلی است، به ویژه در زمینه پسته و طرح مدیریت جامع پسته که اعتبارات زیادی برای این طرح دریافت شده و قصد داریم یک برند ویژه با عنوان پسته استان سمنان تولید کنیم.

مدیرکل جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: با تزریق اعتبار به بخش کشاورزی در سال جدید بسیاری از مشکلات در زمینه تولید برطرف می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت ارز در داخل کشور، وضع کشاورزان رو به بهبود است و محصولات خود را راحت‌تر به فروش می‌رسانند و اگر بتوان راهی برای صدور محصولات به خارج از کشور یافت، اوضاع بسیار عالی می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان صادرات محصولات کمی سخت است و باید ضمن ارتباط بیشتر با اتاق بازرگانی این مشکل را به حداقل رساند و با بازاریابی خوب و شناخت بازار هدف، رونق خوبی در محصولات کشاورزی ایجاد کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان نیز در این جلسه از سفر رئیس بسیج مهندسین کشاورزی کشور به سمنان خبر داد و گفت: قرار است جلساتی را با رئیس بسیج مهندسین کشاورزی کشور برگزار کنیم و بی‏شک این نشست‌ها در حوزه کشاورزی استان سمنان تأثیرگذار خواهد بود.

مرتضی دهرویه اظهار داشت: با اولویت‌بندی و جمع‏بندی برنامه‌ها در بخش کشاورزی خواهیم توانست نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کنیم.

انتهای پیام/74007/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول