اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد قلعه‌گنج خبر داد

تشکیل انجمن‌های قرآن، هنرهای تجسمی و تئاتر در قلعه‌گنج

رئیس اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی قلعه‌گنج گفت: سه انجمن‌ قرآن، هنرهای تجسمی و تئاتر در قلعه‌گنج راه‌اندازی شده است.

تشکیل انجمن‌های قرآن، هنرهای تجسمی و تئاتر در قلعه‌گنج

سیداسماعیل آفاق‌حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: گسترش برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان نیاز به یک انسجام و برنامه مدون داشت که با همکاری هنرمندان و فعالان فرهنگی این مهم محقق شد.

وی افزود: تشکیل انجمن‌های قرآنی با هماهنگی مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان یکی از راه‌های گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها و شهر است.

آفاق‌حسینی بیان داشت: فعالان حوزه قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ثبت مؤسسات اقدام کنند و در این زمینه همکاری لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: از ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای تربیت قرآن‌آموزان باید استفاده شود و چه خوب است فعالان قرآنی در این مسیر از خلاقیت و ابتکار لازم بهره ببرند تا بتوانیم در این راه همچنان پیش‌قدم باشیم.

آفاق‌حسینی اذعان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره تشکیل انجمن هنرهای تجسمی و تئاتر و نمایش بود که با استقبال خوبی از سوی جوانان و علاقه‌مندان به هنر صورت گرفت.

وی گفت: در نظر داریم تا دوره‌های آموزشی در این زمینه با هنرمندان مطرح جنوب استان برگزار تا بتوانیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم و استعدادهای ناب منطقه را معرفی کنیم.

آفاق‌حسینی تصریح کرد: به مناسبت شب میلاد نهمین اختر تابناک امامت شب شعر حماسه استوار با حضور شاعران جنوب کرمان در قلعه‌گنج برگزار و در این شب شعر کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در هفته اول خرداد ماه نیز کاروان فرهنگی رضوی در سطح شهر قلعه‌گنج برنامه اجرا و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: برای نخستین‌بار سامانه ارتباط با هنرمندان در این اداره آغاز به‌ کار کرده و هنرمندان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 10003496221246 ثبت‌نام و از اخبار جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/80004/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول