اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب

امکان کاهش غریق در دریا فراهم نیست

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در سواحل امکان کاهش غریق برای ارگان‌های خدمات‌رسان فراهم نیست.

امکان کاهش غریق در دریا فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهنگ بابامحمودی پیش از ظهر امروز در جلسه امداد و نجات ساحلی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سه استان شمالی کشور در ساری با اعلام اینکه بحث غرق شدن در دریا چند سالی است که در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: تعداد غرقی‌ها‌ی دریا در مازندران رو به افزایش است و مرگ و میرهای ناشی از حوادث در سطح دریا رو به افزایش است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندارن در ادامه با اشاره به تمایل خانواده‌ها و افراد برای حضور در نقاط کور بیان داشت: باید با اقدامات موثر فرهنگی نقاط کور دریا را چندش‌آور معرفی کنیم و با نصب پوسترهای غرق‌شدگان و نشان دادن تصاویر مربوط به زمان غرق شدن و یا با جلوگیری از حضور افراد در این نقاط سعی کنیم که استفاده از نقاط کور را به حداقل برسانیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه‌ها و سایر ارگان‌ها با قوی کردن امکانات در سطح دریا نمی‌توانند از غرق شدن افراد در دریا و نقاط کور جلوگیری کنند، بیان داشت: در حال حاضر ارگان‌های خدمات‌رسان مثل علوم پزشکی در سطح سواحل مازندران فقط ترکش‌های این حوادث را دریافت می‌کنند و به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب امکان کاهش غریق برای این ارگان‌های فراهم نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: وزرات بهداشت و درمان به همراه سایر ارگان‌های مربوط به دریا باید برای ساماندهی به این امور چاره اساسی بیاندیشند.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول