اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل خبر داد

ارجاع 18 پرونده از مرکز رویان به مرکز درمان ناباروری اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: 18 مورد پرونده انتقالی از رویان به مرکز درمان ناباروری اردبیل را شاهد بودیم.

ارجاع 18 پرونده از مرکز رویان به مرکز درمان ناباروری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری قفقاز یکی از مراکز پیشرفته پزشکی در اردبیل می‌باشد که ما روزانه شاهد مراجعات متعدد مردم استان،‌ کشور و حتی مراجعه‌کنندگانی از خارج کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه 40 مورد پذیرش اتباع خارجی را تا 20 تیر ماه سال جاری به این مرکز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ سه مورد از این پذیرش‌ها جواب مثبت دریافت کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل به آمار کلی پذیرش در این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار و 940 مورد پذیرش در مرکز درمان ناباروری قفقاز انجام شده است که از این مورد یک هزار و 95 مورد ویزیت بار اول مردان و یک هزار و 845 مورد ویزیت بار اول زنان است.

قاسمی گفت: 2 هزار و 976 مورد پذیرش آزمایشگاه تشخیص طبی و 132 مورد نیز پذیرش آزمایشگاه ژنتیک در این مرکز انجام شده است.

این مسئول به انجام اعمال جراحی زنان و مردان در مرکز درمان ناباروری قفقاز اشاره کرد و بیان داشت: توانمندی‌های این مرکز در انجام عمل‌های IVF، IUI، IVFI محرز است و هم اکنون پزشک فلوشیپ ما در مرکز مستقر شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با تاکید بر اینکه ما در مرکز درمان ناباروری قفقاز نیاز به تقویت نیروی انسانی در مرکز درمان ناباروری قفقاز داریم، افزود: اغلب پزشکان فعال در این مرکز پزشکان بومی هستند.

قاسمی با تاکید بر اینکه مرکز درمان ناباروری نیاز اصلی مردم استان بود، ادامه داد: لازم است تا مردم ما نسبت به وجود این مرکز آگاهی کامل و کافی داشته باشند چرا که با فعالیت این مرکز دیگری نیازی به مراجعه مردم به سایر استان‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از انجام 161 عمل IUI و هشت مورد فریز جنین در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی نیز به طور مستمر فعالیت می‌کند به طوری که تاکنون 181 مورد خون بند ناف نوزادان در این بانک ذخیره شده است.

انتهای پیام/62003/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول