اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

خبرنگاران نباید به گمانه‌زنی‌ دشمنان توجه کنند

امام جمعه ماکو گفت: خبرنگاران سد‌هایی محکم و استوار در برابر حملات سیاسی و فرهنگی دشمن هستند؛ از این رو نباید به گمانه‌زنی‌های دشمنان توجه کنند.

خبرنگاران نباید به گمانه‌زنی‌ دشمنان توجه کنند

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: روز خبرنگار، یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای باز‌گویی حقایق پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خود گشته‌اند.

وی با اشاره به این نکته که جای تأسف دارد که مسئولان به طور شایسته از این قلم به دستان تجلیل نمی‌کنند، ادامه داد: خبرنگاران باید در اطلاع‌رسانی دقیق صادق باشند و در برابر غول رسانه‌های غربی با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع ایستادگی کنند.

رنجبری متذکر شد: این روز فرصتی است گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه ایثار و از خود‌گذشتگی می‌کنند و مناسبتی است برای تجلیل از خدمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز کشورمان که با تیغ تیز قلم، با سفیران یأس و دروغ و تباهی درستیزند و پا به کارزار جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی نهاده‌اند.

وی تصریح کرد: تعهد، بصیرت، روشنگری، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی، بخشی از آرمانهای شهیدان والامقام عرصه اطلاع‌رسانی است که میراث عظیم اخلاق رسانه‌ای را برای قشر فرهنگ‌ساز فراهم کرده است.

امام جمعه ماکو افزود: در دنیای کنونی با وجود فن‌آوری‌های ارتباطیِ پیشرفته و متعدد در امر دست‌یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از راه خبرنگاران درست‌کار شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ارتباطات به قدری حائز اهمیت است که گاهی عدم اعتنا به این مقوله مهم و یا بهره‏برداری نادرست و ناقص از آن می‏‌تواند بر سرنوشت ملّت تأثیر گذارده و آن را به بیراهه کشاند.

انتهای پیام/61005/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول