اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد

خبرنگار عامل تعیین‌کننده در موضع‌گیری‌های کلان کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خبرنگار را عامل تعیین‌کننده موضع‌گیری‌های کلان کشوری عنوان کرد.

خبرنگار عامل تعیین‌کننده در موضع‌گیری‌های کلان کشور

حجت‌الاسلام روح‌‌الله بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اخبار و رویدادها، عامل تعیین‌کننده‏ در نگرش‌ها، بینش‌ها و موضع‏‌گیری‏‌های کلان کشورها به شمار می‌روند، بنابراین خبرنگاران می‏‌توانند با نحوه تنظیم اخبار خود، سهم مهمّی در چگونگی اتخاذ تدابیر و موضع‏‌گیری‏‌های کلان داشته و میزان توجّه و اعتنا یا بی‏‌اعتنایی گروه‌ها و مسئولان را نوسان بخشند.

وی با تشریح جایگاه مهم خبرنگار در اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی، به برخی از ویژگی‌های خبرنگار اشاره کرد و ابراز داشت: داشتن شم خبری، تخصص کافی، ارتباط با مردم، تعهد در برابر مردم و مصالح جامعه، روابط اجتماعی مناسب، سرعت عمل، خلاقیت و دقت از ارکان مهم و اصلی یک خبرنگار موفق است که باید به آنها توجه شود.

بیگی، اخلاق‌مداری را از دیگر ویژگی‌های اساسی یک خبرنگار اعلام کرد و اذعان داشت: احساس مسئولیت اجتماعی، صداقت و واقع‏‌نمایی، رعایت عدالت و انصاف و سودمندی و فایده‏ رسانی از جمله مواردی است که باید خبرنگاران به آنها توجه داشته، خود را مزین به این اخلاق کنند تا از بروز تشویش و اضطراب‌های بی‌اساس در جامعه خودداری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، روز خبرنگار را فرصت ارزنده‌ای برای گرامیداشت مقام شامخ انسان‌های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاه‌سازی جامعه تا پای جان تلاش می‌کنند، مغتنم دانست و افزود: در کشور ما آن‌گونه که شایسته است جایگاه خبرنگاران ارج نهاده نمی‌شود و این در حالی است که در عصر حاضر ارتباطات به قدری حائز اهمیت است که گاهی عدم اعتنا به این مقوله مهمّ و یا بهره‏‌برداری نادرست از آن می‏‌تواند بر سرنوشت ملّت تأثیر گذاشته و آن را به بیراهه کشاند.

انتهای پیام/61006/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول