اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

وهابیت وحدت مسلمانان را نشانه گرفته است

امام جمعه اردبیل گفت:‌ فرقه ضاله وهابیت که دست نشانده آمریکا، انگلیس خبیث و همچنین صهیونیسم جهانی است در حرکت‌های بی‌ثمر خود وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند.

وهابیت وحدت مسلمانان را نشانه گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در آستانه هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع و در مراسم گرامیداشتی در مسجد جامع شهرستان پارس‌آباد، اظهار داشت: وهابیت با حمایت صهیونیسم جهانی، آمریکای جنایتکار و همچنین دلارهای کشورهای عربی منطقه در صدد ضربه وارد کردن بر وحدت، همدلی و یکپارچگی امت اسلامی است تا از این طریق بتواند بزرگ‌ترین انتقام را از جهان اسلام بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ دشمنان اسلام امروز با حمایت همه‌جانبه از گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی و ضاله سعی می‌کنند جلوی انتشار اسلام و تبلیغ حقیقت دین و مبانی آن را بگیرند و به همین دلیل از طریق فرقه‌هایی همچون وهابی، سلفی،‌ بهاییت و... تلاش می‌کنند تا با قرائت مختلف از قرآن و مبانی دینی اسلام از طریق کج‌فهمی‌های خود بزرگ‌ترین ضربه را به ساحت دین اسلام وارد کنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه که امروز جهان اسلام به عنوان گروه‌های ضد دینی و ضد انسانی به آن گرفتار شده است، گروه‌های تحریک شده از سوی استکبار جهانی است که به هر نحوه ممکن سعی می‌کنند به واسطه فرقه‌ها، گروه‌های ضاله و انحرافی حقیقت دین را زیر سئوال برده و یک وجهه خاصی به حرکت‌های خود ببخشند.

این مسئول به تاریخچه تخریب بقاع متبرکه به ویژه بقیع شریف اشاره کرد و ادامه داد: سردمداران فرقه وهابیت افراد کج‌اندیشی هستند که به هیچ وجه نمی‌خواهند حقیقت کلام الهی و دین اسلام را بپذیرند و دشمنان با به راه انداختن چنین گروه‌هایی سعی می‌کنند بین تشیع و برادران اهل تسنن تفرقه ایجاد کرده و به نحوی حقیقت دین اسلام را خدشه‌دار و نامطلوب جلوه دهند.

عاملی اضافه کرد: اگر امروز شاهد آن هستیم که در عالم اسلام و بسیاری از کشورهای منطقه آتش فتنه‌ای به پا شده است همه به دلیل تلاش چنین گروه‌های ضد انسانی است که می‌کوشند تا به هر نحوه ممکن جنایت و حرکت تروریستی انجام داده و در حقیقت وحدت امت اسلامی را بشکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل، شالوده شکل‌گیری چنین گروه‌هایی را وارد آمدن خسارت به عالم اسلام و جهان تشیع اعلام کرد و بیان داشت: حرکت‌های افراطی وهابیت جز ننگ، خفت و خواری هیچ ثمری به دنبال نداشته و امروز شاهد برخی اقدامات خرابکارانه نیز در منطقه هستیم که همه آنها نتیجه تلاش استکبار جهانی در قالب گروه‌های ضد انسانی و ضد اسلامی است.

عاملی از وهابیت به عنوان دشمن حقیقی مکتب اسلام و تنها مانع تحقق نیافتن همدلی امت اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران امروز در تمام ابعاد تلاش می‌کند تا ماهیت این فرقه ضد انسانی را بیش از گذشته روشن و مشهود کند تا به هر نحوه ممکن حقیقت و ماهیت کثیف این نظام‌ها و فرقه‌ها روشن شود.

وی، چهره دین اسلام را چهره‌ای حقیقی و بر گرفته از حقانیت و اصالت توصیف کرد و متذکر شد:‌ ما اگر در صدد ترویج و تبیین صحیح فرهنگ اهل بیت برآییم مردم جهان به سوی این گرایش‌ها و مبانی حقیقی سوق پیدا کرده و علاقمند می‌شوند.

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: دشمن واقعی امروز مسلمانان جهان وهابیت است و همه مسلمانان باید بغض و کینه خود را نسبت به دشمنان واقعی دین خدا اعلام و ابراز کنند.

وی عنوان کرد: ‌به همان اندازه که حب شیعیان نسبت به اهل بیت فراوان است باید به همان اندازه سطح شناختشان از معارف اهل بیت و ترویج فرهنگ آنها نیز برای جذب مردم دنیا بالاتر برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با سالروز هشت شوال، تخریب بقاع متبرکه بقیع به دست فرقه ضاله وهابیت مراسمی از ساعت 18.30 دقیقه فردا در امامزاده عبدالعظیم نیار اردبیل برگزار می‌شود و قرار است نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آن مراسم سخنرانی کند.

انتهای پیام/62001/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول