اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود

اجرای برنامه‌های دهه کرامت ویژه گردشگران در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری برنامه‌های متنوع ستاد دهه کرامت کشور ویژه گردشگران و زائران در سفرهای تابستانی خبر داد.

اجرای برنامه‌های دهه کرامت ویژه گردشگران در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، قدرت‌الله تاج‌بخش با ارج‌ نهادن به شعائر دینی و گرامیداشت شخصیت والا و عظیم‌الشان ائمه معصومین(ع) و امام‌زادگان واجب‌التعظیم، در حاشیه جلسه ستاد دهه کرامت که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان برگزار شد، به ویژه برنامه‌های متنوع این اداره کل و سایر دستگاه‌های عضو ستاد به منظور بزرگداشت این دهه پرفضیلت اشاره کرد و اظهار داشت: مقارن شدن دهه کرامت با اوج سفرهای تابستانی می‌تواند فرصت مناسبی برای استفاده مطلوب گردشگران و زائران از جاذبه‌های میراث معنوی و سایر برنامه‌های فرهنگی به همین مناسبت باشد، که این شهر مقدس را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: همچنین از طرفی می‌تواند بهترین زمان برای معرفی شخصیت والای حضرت احمد‌بن موسی (ع)، شرح حال و سایر فعالیت‌های قابل توجه آن حضرت در راستای شناسایی و اشاعه فرهنگ دینی، تبلیغ و ترویج ظرفیت‌های مذهبی مقدس شهر شیراز به عنوان سومین و یکی از مقصدهای اصلی گردشگری زیارتی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی باشد.

وی در همین راستا به برخی از برنامه‌های مصوب ستاد دهه کرامت که توسط این اداره کل برگزار می‌شود، اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی مرتبط با علوم قرآنی و تصاویر جاذبه‌های مذهبی در اماکن تاریخی فرهنگی فارس، اجرای مراسم استقبال از زائران در مبادی ورودی شیراز، برپایی مراسم هنری ـ مذهبی ویژه نکوداشت ولادت این بزرگواران در اماکن حافظیه، سعدیه و ارگ کریم‌خانی و نیز استقرار راهنمایان مذهبی در این اماکن و ... اشاره کرد.

وی افزود: برنامه‌ها در نخستین روز از ماه ذیقعده همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا روز میلاد باسعادت امام رضا(ع) در یازدهم ذیقعده ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/‌2448/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول