اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت

صدور بیش از 1200 گواهینامه کالیبراسیون برای تجهیزات آزمایشگاهی خوزستان

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان از صدور یک هزار و 269 گواهینامه کالیبراسیون برای تجهیزات آزمایشگاهی استان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صدور بیش از 1200 گواهینامه کالیبراسیون برای تجهیزات آزمایشگاهی خوزستان

علی رکابی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری‌های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد یک هزار و 269 مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد خوزستان بر اساس استانداردهای ملی مربوطه انجام شده که سطح دقت آزمون‌ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

وی افزود: دستگاه‌های اندازه‌گیری باید به صورت دوره‌ای کالیبراسیون شوند زیرا گذشت زمان، فرسودگی، حوادث غیرقابل پیش بینی و ... باعث می‌شوند تا قابلیت ردیابی نتایج آن ها با استانداردها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: برای تجهیزات کالیبره شده از سوی اداره کل استاندارد خوزستان گواهینامه کالیبراسیون یک ساله صادر شده و ضمیمه دستگاه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت و در راستای اجرای طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش تعداد 777 نازل عرضه سوخت مایع نیز که شامل بنزین و گازوئیل است در سطح استان خوزستان توسط شرکت‌های مورد تایید صلاحیت قرار گرفته بر اساس دستورالعمل «آزمون دوره‌ای پمپ‌های توزیع سوخت مایع» مورد آزمون قرار گرفته‌اند که همه نتایج آزمون مورد قبول اعلام شده است.

رکابی‌زاده در پایان گفت: در خصوص کنترل باسکول‌های ثابت و همکف نیز تعداد 232 دستگاه باسکول بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 10274 «باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ‌دار» توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که 223 مورد قابل قبول و تعداد 9 نمونه مردود اعلام شده است.

انتهای پیام/72001/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول