اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خبر داد

فعالیت 26 بهورز در 10 خانه بهداشت شهرستان دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در حال حاضر تعداد 26 بهورز در 10 خانه بهداشت و 4 پایگاه بهداشتی، خدمات سلامت به مراجعه کنندگان ارایه می‌دهند.

فعالیت 26 بهورز در 10 خانه بهداشت شهرستان دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک روز بهورز اظهار داشت: دوازدهم شهریور به پاس زحمات و تلاش‌های ارزنده بهورزان در عرصه بهداشت و درمان و خدمت رسانی به مردم روستا به نام این عزیزان نام گذاری شده و این شبکه بهداشت و درمان هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان تدارک می‌بیند.

وی به خدماتی که در خانه بهداشت ارائه می‌شود، اشاره و عنوان کرد: شناسایی جمعیتی روستا، ارایه مراقبت‌های بهداشتی، واکسیناسیون، بیماریابی، بهداشت مدارس، پیشگیری از بیماری ‍‌ها، بهداشت محیط و آموزش بهداشت از جمله خدماتی است که توسط بهورزان در خانه بهداشت ارایه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در حال حاضر تعداد 26 بهورز در 10 خانه بهداشت و 4 پایگاه بهداشتی، خدمات سلامت به مراجعه کنندگان ارایه می‌دهند و یک بهورز نیز دوره آموزشی خود را در مرکز آموزش بهورزی طی می‌کند که پس از فراغت از تحصیل در خانه بهداشت مربوطه مشغول به کار خواهد شد.

فخرایی با بیان اینکه بهورزان یکی از اعضای تیم سلامت پزشک خانواده‌اند، گفت: بهورزان با شناسایی افراد فاقد هرگونه بیمه در جامعه روستایی تحت پوشش خود و نام نویسی از آنان در برنامه بیمه روستایی نقش مهمی در توسعه و راه‌اندازی سیستم ارجاع و پزشک خانواده دارند.

وی با اشاره به سیاست کلی وزارت بهداشت در خصوص جذب بهورز گفت: سیاست کلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جذب و به کارگیری افراد بومی مناطق روستایی به عنوان بهورز و آموزش آنان در مراکز آموزش بهورزی است که پس از فراغت از تحصیل در خانه‌های بهداشت مناطق روستایی خود مشغول فعالیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانه بهداشت نبض سلامتی در جامعه روستایی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های ارزنده بهورزان تمامی شاخص‌های سلامت در روستاهای شهرستان دیر روند مطلوبی دارد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول