اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در همدان صورت گرفت

تجمع اعتراضی پرسنل مخابرات همدان

امروز تعدادی از رانندگان مرکز مخابرات همدان به علت عدم افزایش حقوق در محل ساختمان مرکز مخابرات استان همدان تجمعی مسالمت آمیز برپا کردند.

تجمع اعتراضی پرسنل مخابرات همدان

غلامرضا حمیدی نماینده معترضین در حاشیه تحصن رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه 68 تن از رانندگان سواری و خودروهای سبک بخش خصوصی همکار مخابرات از ساعت 8 صبح امروز در محل مرکز مخابرات استان تجمع کردند، اظهار داشت: رانندگان به عدم افزایش حقوق در سال جاری اعتراض دارند.

وی افزود: از اول سال جاری تمام شرکت‌ها و ادارات دیگر افزایش حقوق متناسب با وضعیت شغلی پرسنل خود داشتند، اما شرکت مخابرات اقدامی در این راستا نکرده است.

نماینده معترضین در ادامه با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت ماه سال جاری با مسئولین صحبت و نامه‌نگاری شده است، تصریح کرد: متأسفانه هیچ کس به اعتراضات قانونی رانندگان توجه نکرده و کار را به جایی رساندند که از صبح امروز تصمیم به اعتصاب گرفتیم.

وی ابراز داشت: رانندگان تقاضای افزایش حقوق 100 درصدی دارند اما بعد از تاریخ 31 مرداد ماه در عقد قرار داد جدید فقط 20 درصد به حقوق معترضین افزوده شده است.

حمیدی در ادامه به نرخ مصوب رانندگان آژانس اشاره کرد و یادآور شد: نرخ کرایه آژانس تاکسی تلفنی ساعتی 5 هزار و 500 تومان و هر کیلومتر چهار هزار تومان است.مخابرات در حال حاضر برای هر ساعت کار هزار و 740 تومان و هر کیلومتر فقط 79 تومان به رانندگان پرداخت می‌کند. 

نماینده معترضین افزود: اگر شرکت مخابرات طبق وعده خود 20 درصد به حقوق رانندگان اضافه کند تازه حقوق دریافتی ما به نصف نرخ مصوب و قانونی می‌رسد یعنی در هر ساعات 2 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی در ادامه داد: شرکت مخابرات به عنوان یکی از شرکت‌های درآمدزا می‌تواند وضعیت حقوقی پرسنل خود را با دیگر ادارات که درآمدزا نیستند مقایسه کند تا متوجه پرداخت حقوق پایین به کارمندان خود شود.

حمیدی در پایان گفت: رانندگان تا وقتی که به حقوق قانونی آنها رسیدگی نشود به تجمع و اعتراض مسالمت آمیز ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول