اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نجنه روستای هدف گردشگری با جاذبه‌های طبیعی

روستای نجنه از توابع بخش نمشیر در 38 کیلومتری شهرستان بانه قرار دارد، این روستا یکی از مناطق دیدنی و بکر شهرستان بانه است که طی چند سال اخیر به یکی از مراکز گردشگری شهرستان بانه تبدیل شده است.

نجنه روستای هدف گردشگری با جاذبه‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روستای نجنه دارای منظره‌های بسیار زیبایی در فصل بهار و تابستان است که طی چند سال اخیر این روستا به یکی از مراکز گردشگری تبدیل شده است. این روستا به واسطه چشمه‌سارهای پر آب بسیاری که در دل خود جای داده است، یکی از سرسبزترین مناطق استان کردستان از لحاظ داشتن نماهایی طبیعی محسوب می‌شود که به واسطه همین چشمه‌سارها، طرح‌های شیلات زیادی در این منطقه اجرا شده است.

در این مجتمع‌های شیلات، کباب ماهی قزل‌آلا سرو می‌شود که در روزهای تعطیل، مسافران و بازدید کنندگان زیادی را به این منطقه جذب می‌نماید و خود این موضوع در ظرف چند سال اخیر از عوامل جذب گردشگر به این روستا شده است.

لازم به ذکر است که علاوه بر این مجتمع شیلات، یک هتل دو ستاره هم با مجوز سازمان گردشگری در این محل احداث شده است که مسافران و میهمانان می‌توانند در صورت تمایل برای اقامت از امکانات آن استفاده کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که موجب شده تا این روستا از اهمیت خاصی برخوردار شود وجود قرآن قدیمی است که در مسجد این روستا نگهداری می‌شود. قرآن روستای نجنه علیا شامل 30 جزء کامل است که توسط فردی به نام مراد بن یوسف بن عیسی مشهور به فقه مراد در سال 978 هجری قمری (453 سال قبل) به خط ثلث به رشته تحریر درآمده و دارای 316 برگ به ابعاد 19 در 30 با جلد چرمی قهوه‌ای است.

برای رفتن به نجنه از بانه، باید تا روستای کوخان در  مسیر جاده بانه ـ سردشت حرکت کرده و از آنجا پس از عبور از روستاهای نمشیر و نجنه سفلی وارد نجنه علیا خواهید شد. مسیر این روستا یکی از زیباترین مناطق طبیعی و بکر بانه است و قطعاً در این مسافرت از آن لذت خواهید برد.

مردم این منطقه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغول هستند. زمین حاصلخیز و آب فراوان کشاورزی، موجب شده است تا کشاورزان این منطقه محصولات کشاورزی خوب و با کیفیتی را برای فروش عرضه کنند.

در مسیر بانه ـ سردشت مزارع زیادی وجود دارد و کشاورزان این منطقه با ساختن کپرهای کوچکی در کنار جاده محصولات کشاورزی خود را با قیمتی بسیار مناسب ( گاهاً تا  نصف قیمت داخل شهر) برای فروش در معرض دید عابرین و مسافران گذاشته‌اند.

خربزه و انگور این منطقه نیز از بهترین محصولات کشاورزی و باغداری بانه محسوب می‌شود که البته الان فصل آن است. همچنین روستای نجنه دارای باغ‌های گردوی بسیاری است که کیفیت محصول آن جزو بهترین و مرغوبترین محصول‌های باغداری بانه است.

انتهای پیام/79002/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول