اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون یزد:

سرمای هوا سبب کاهش مراجعه مردم یزد برای اهدای خون شده است

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: متاسفانه سرمای هوا سبب شده تا مردم یزد کمتر برای اهدای خون به انتقال خون در یزد و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

سرمای هوا سبب کاهش مراجعه مردم یزد برای اهدای خون شده است

نقی تقوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: سرمای هوا هر سال باعث کاهش مراجعات مردمی به انتقال خون و کاهش ذخائر خونی در این استان می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل سرما نیازهای خونی مانند گذشته بسیار است، افزود: امیدواریم با مراجعه مردم برای اهدای خون خود، کاهش نسبی ذخائر خونی در استان یزد جبران شود.

مدیرکل انتقال خون استان یزد از مردم یزد به ویژه افرادی که دارای گروه‌های خونی منفی هستند،‌ خواست که با مراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خون خود، جان بیماران را نجات دهند.

وی با تاکید بر اینکه نیازهای خونی در همه فصول سال وجود دارد، عنوان کرد: با همکاری مردم و اهدا کنندگان خیر باید تلاش کنیم تا ذخائر خونی در ماه‌های سرد سال کاهش پیدا نکند زیرا در این صورت ممکن است جان بیماران نیازمند به خون در معرض تهدید قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد تاکید کرد: مراکز ثابت خونگیری در سطح استان و تیم‌های سیار در شهرستان‌ها مستقر هستند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خون مردم یزد را از خون‌های سالم در کشور برشمرد و افزود: همواره شاهد حضور مستمر مردم در پایگاه‌های انتقال خون هستیم و آمار اهداکنندگان مستمر نیز در این استان خوب است اما در مواقع خاص، هم نیازها افزایش پیدا می‌کند و هم مراجعه مردم کاهش می‌یابد.

تقوایی همچنین خواستار مشارکت بیشتر بانوان در اهدای خون شد و عنوان کرد: تنها چهار درصد از اهداکنندگان خون در استان یزد را بانوان تشکیل می‌دهند که امیدواریم با روحیه ایثارگری که در زنان وجود دارد، این آمار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول