اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور کتابخانه‌‌های عمومی شوط خبر داد

عضویت بیش از یک‌هزار نفر در کتابخانه امیر کبیر شوط

مدیر امور کتابخانه‌‌های عمومی شوط گفت: کتابخانه امیر کبیر شوط یک‌هزار و 250 نفر عضو فعال دارد.

عضویت بیش از یک‌هزار نفر در کتابخانه امیر کبیر شوط

مهدی فرج‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرستان شوط دارای یک کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است.

وی در خصوص تعداد اعضای کتابخانه امیر کبیر شوط، یادآور شد: این کتابخانه تعداد یک‌هزار و 250 نفر عضو داشته که بیشترین عضو فعال در کتابخانه قشر دانش آموز و دانشجو است.

فرج‌زاده با اشاره به تأسیس اولین کتابخانه عمومی در شهرستان شوط، افزود: کتابخانه عمومی امیرکبیر اولین کتابخانه شوط بوده و فعالیت خود را از سال 1347 آغاز کرده است.

مدیر امور کتابخانه‌های عمومی شوط در خصوص طرح کتاب من، خاطرنشان کرد: طرح کتاب من، طرح تامین منابع کتابخانه‌ای بوده که به درخواست مخاطب برای افزایش دسترسی به کتاب دلخواه و تکریم ارباب رجوع پایه‌گذاری شده است.

فرج‌زاده یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود یک‌هزار و 400 درخواست توسط مراجعین به ثبت رسیده و از این تعداد یک هزار جلد به کتابخانه‌ها در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

وی بر لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان تأکید کرد و افزود: با توجه به پایین بودن نرخ مطالعه کتاب در کشور و به تبع آن در استان، لازم است فرهنگ‌سازی در بخش مطالعه کتاب، از سنین کودکی آغاز شود تا شاهد جهش در زمینه مطالعه کتاب در سال‌های آینده باشیم.

فرج‌زاده قصه‌گویی، پخش فیلم و کارتون‌های آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتاب‌خوانی را از خدمات ارائه شده در بخش کودکان کتابخانه شوط عنوان کرد و افزود: با تدارک و ارائه چنین خدماتی به کودکان، تلاش کرده‌ایم تا ضمن افزایش زمینه‌های جذب کودکان به کتابخانه‌ها، فضایی شاد و مهیج برای آنان در کنار کتاب به وجود آوریم.

انتهای پیام/61007/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول