اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور کتابخانه‌های مهاباد خبر داد

عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه‌های مهاباد

مدیر امور کتابخانه‌های مهاباد گفت: 8 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی مهاباد عضویت دارند.

عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه‌های مهاباد

چیا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهرستان مهاباد دارای سه کتابخانه نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی بوده و این کتابخانه‌ها 8 هزار نفر عضو دارند.

وی با بیان اینکه اولین کتابخانه مهاباد از سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرده، خاطرنشان کرد: فعال‌ترین کتابخانه مهاباد، کتابخانه نهادی شیخ شلتوت بوده و تعداد 2 هزار و 200 نفر عضو دارد.

قادری با اشاره به وجود هشت باب کتابخانه در مهاباد، افزود: تعداد اعضای کتابخانه نهادی 5 هزار نفر و تعداد اعضای کتابخانه‌های مشارکتی 3 هزار نفر است.

وی تعداد منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های نهادی مهاباد را 4 هزار عنوان در 55 هزار نسخه عنوان کرد و افزود: تعداد منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مشارکتی 9 هزار عنوان و 12 هزار نسخه است.

مدیر امور کتابخانه‌های مهاباد، گفت: مساحت کتابخانه‌های نهادی 3 هزار و 700 متر مربع و کتابخانه‌های مشارکتی این شهر در مجموع 2 هزار متر مربع است.

قادری با اشاره به اهدا 100 جلد کتاب به کتابخانه‌های سلماس در طول امسال ، ادامه داد: تعداد کتاب اهدا شده به کتابخانه‌های مهاباد در حد مطلوبی نیست.

مدیر امور کتابخانه‌های شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه بیشترین اعضای کتابخانه‌های مهاباد را نوجوانان و جوانان تشکیل داده‌اند، افزود: در کتابخانه‌های نهادی مهاباد به طور میانگین حدود 5 هزار جلد کتاب امانت داده می‌شود.

قادری با اشاره به مهم‌ترین فعالیت کتابخانه‌های مهاباد در طول سال، عنوان کرد: تاسیس خیرین کتابخانه ساز و احداث کتابخانه مشارکتی مهر بازنشستگان ازجمله مهم‌ترین فعالیت امور کتابخانه این شهر در طول امسال بوده است.

مدیر امور کتابخانه‌های مهاباد یادآوری کرد: در زمان حاضر، سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 81 متر مربع به ازای هر 100 نفر بوده که با بهره برداری کتابخانه فجر، این فضا به 81.1  متر مربع رسیده است.

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول