اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر دفاع افغانستان:

حمله به سربازان ارتش ملی خارج از مرزهای افغانستان برنامه‌ریزی شده بود

وزیر دفاع افغانستان در مراسم خاکسپاری پیکر‎های 21 سرباز ارتش ملی این کشور اظهار داشت، با وجودی که حمله به سربازان ارتش ملی در بیرون از مرزهای افغانستان برنامه‌ریزی شده بود، اما توسط مخالفان مسلح به اجرا گذاشته شد.

حمله به سربازان ارتش ملی خارج از مرزهای افغانستان برنامه‌ریزی شده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «بسم الله محمدی»، وزیر دفاع افغانستان با شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر‎های 21 نفر از سربازان ارتش ملی افغانستان که روز گذشته در ولایت «کنر» در شرق این کشور جان باختند، اظهار داشت که چنین حملاتی روحیه رزمی ارتش افغانستان را افزایش می‌دهد و مردم نیز با انزجار از طالبان نیروهای ارتش را حمایت خواهند کرد.

وی تاکید کرد که سازمان اطلاعات کشورهای بیگانه در حمله به سربازان ارتش ملی افغانستان دست دارند.

محمدی از کشور خاصی نام نبرد؛ اما افزود که حمله گروهی به پاسگاه نیروهای ارتش در ولایت کنر، در بیرون از مرزهای افغانستان و بوسیله سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه سازماندهی شده بود.

محمدی همچنان افزود: این حمله حوالی ساعت 3 بامداد روزگذشته به دستور بیگانگان و توسط مخالفان مسلح دولت صورت گرفت.

این گونه حملات بر حساسیت و بیداری سربازان ارتش افغانستان می‎افزاید

وزیر دفاع افغانستان تاکید کرد که چنین حملاتی روحیه رزمی ارتش افغانستان را تضعیف نمی‌کند بلکه برحساسیت و بیداری آن‌ها می‎افزاید و حس انتقام‎گیری از مخالفان مسلح را شدیدتر می‎سازد.

وی در ادامه اظهار داشت که پس از انتقال مسئولیت‎های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان، ارتش این کشور نقش خوبی در تأمین امنیت داشته و این مسئله نشان‎دهنده مسئولیت‎پذیری و حس وظیفه‎شناسی آن‌ها است.

طالبان باور مردم نسبت به توانایی ارتش افغانستان را نشانه رفته‌اند

محمدی با اشاره به حملات طالبان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  قرار دارد بنابراین طالبان و حامیان خارجی آن‎ها تصور می‎کنند که با انجام این گونه حملات می‎توانند اعتماد و باور مردم را نسبت به توانایی ارتش این کشور تضعیف کنند.

وی تصریح کرد که مردم افغانستان به توانایی و تعهد سربازان ارتش ملی این کشور باور دارند و به فعالیت‎های فداکارانه ارتش ارج می‎نهند.

در این مراسم که از سوی وزارت دفاع افغانستان در بیمارستان «سردار محمد داود» در کابل برگزارشده بود؛ شماری از مقام‎های بلند‎پایه دولتی، برخی از اعضای پارلمان، بعضی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی زیادی از شهروندان کابل و اعضای خانواده این قربانیان شرکت داشتند.

«عبدالله عبدالله» یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهورى افغانستان که در این مراسم شرکت داشت این حمله را محکوم کرد و گفت: مردم و دولت، باید در برابر مخالفان مسلح یک‎دست باشند.

وی افزود: امیدواریم که سیاست‎هاى دولت افغانستان در مبارزه با مخالفان مسلح روشن‌تر شود.

عبدالله تصریح کرد: قهرمانان و شهیدان واقعی راه صلح، فرزندان ارتش ملى افغانستان هستند که در راه دفاع از وطن خویش، جانشان را از دست داده‌اند، نه کسانی که شب و روز دست به کشتار مردم بی‎گناه این کشور می‎زنند.

دولت در مبارزه با طالبان نرمش نشان ندهد

«عبدالامین» یک نفر از اعضاى خانواده این قربانیان به خبرنگاران گفت که دولت افغانستان باید در مقابل طالبان نرمش نشان ندهد و کسانی‎ که از سوى نیروهاى امنیتى بازداشت می‎شوند، بجاى این که دوباره آزاد شوند، باید به اشد مجازات محکوم شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول