اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران خبر داد

افتتاح مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران در نیمه اول اسفند

سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران با اشاره به اینکه برای آغاز فعالیت مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران 20 نفر نیرو نیاز است که تاکنون 12 نفر جذب شدند گفت: تلاش ما این است این مرکز در نیمه اول اسفند افتتاح شود.

افتتاح مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران در نیمه اول اسفند

لطف‌الله محمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره زمان افتتاح رسمی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان مازندران اظهار داشت: در حال رایزنی با رئیس مرکز اسناد ملی کشور برای تعیین زمان دقیق افتتاح این مرکز هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که نیمه اول اسفند این مرکز در ساری به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اسناد و کتابخانه ملی مازندران درباره تعداد اسنادی که در این مرکز وجود دارد گفت: بیش از یک میلیون سند مربوط به مازندران که قبلا به صورت متمرکز در تهران نگهداری می‌شد در اختیار این سازمان قرار گرفت که قرار است به تدریج تا قبل از افتتاحیه به ساری منتقل شود.

محمدنژاد گفت: این مرکز همه سوابق مربوط به مازندران را در خود دارد و یک دایرةالمعارف کامل مازندران است که قرار است با شروع فعالیت جدی این مرکز سایر اسنادی که در مازندران نیز وجود دارد به این مرکز منتقل شود.

این مسئول درباره تعداد پرسنل مورد نیاز این مرکز گفت: نیروی کار مورد نیاز برای این مرکز 20 نفر است که تاکنون 12 نفر جذب شدند و بقیه نیروها از طریق استانداری مازندران به ما معرفی می‌شوند.

سرپرست اسناد و کتابخانه ملی مازندران درباره مخاطبان این مرکز و نحوه بهره‌برداری مردم از اسناد گفت: اسنادی که این مرکز نگهداری می‌شود با شرایط خاص حفظ می‌شود و این اسناد برای فعالیت‌ها تحقیقاتی در اختیار اندیشمندان و کسانی که علاقه‌مند به حوزه پژوهش هستند در تالار مرکز ارائه می‌شود.

وی مکان فعلی این مرکز را کنار فرمانداری ساری اعلام کرد و اذعان داشت: این مرکز در حال حاضر در دست تجهیز برای روز افتتاحیه قرار دارد.

به گزارش فارس، لطف‌الله محمدنژاد رئیس ستاد دکتر روحانی در ساری بود و قبل از این به عنوان مشاور استاندار مازندران مشغول فعالیت بود.

انتهای پیام/86004/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول