اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

اهداف کتابخانه‌های عمومی با خیرین رویکرد عملیاتی می‌یابد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی با وجود خیرین کتابخانه‌ساز رویکرد عملیاتی پیدا می‌کند.

اهداف کتابخانه‌های عمومی با خیرین رویکرد عملیاتی می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین ملک‌احمدی ظهر امروز در نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان، سفر به همدان را نخستین سفر استانی خود دانست و اظهار داشت: استان همدان همواره در زمینه فرهنگ و ادب پیشگام بوده است.

وی عنوان کرد: در جمع خیرین باید به تأمل و تعقل پرداخت و از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده کرد تا بتوان سطح دانش و معرفت را در جامعه افزایش داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور به تشکیل تشکل‌های خیرین در استان‌های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: باید این تشکل‌ها را افزایش داد تا بتوان از ظرفیت مردم و تشکل‌ها استفاده کنیم.

وی یکی از نیازهای فضای کتابخانه‌ها را کتابخانه‌سازی برشمرد و تصریح کرد: باید از ظرفیت خیرین در راستای مدیریت کتابخانه‌ها و در نتیجه ارتقای سرانه مطالعه و مشارکت در فضای کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

ملک‌احمدی بیان کرد: هدف نهایی نهاد کتابخانه‌های عمومی و خیرین کتابخانه‌ساز ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی است و همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر در راستای اهداف نهاد هستیم تا به نیازهای اقشار مختلف در مکان‌های مختلف از جمله شهرها و روستاهایی که دارای کتابخانه نیستند پرداخته شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: یکی دیگر از امکاناتی که باید بعد از گسترش فضای کتابخانه‌های عمومی به آن پرداخته شود، امکانات فناوری روز است و روز به روز باید در همه مکان‌ها و زمان‌ها در دسترس باشد.

وی تصریح کرد: اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی با وجود خیرین کتابخانه‌ساز رویکرد عملیاتی پیدا می‌کند و تلاش خیرین گام‌های قوی خواهد بود که در پی آن گام‌های دیگر به همراه خواهد آمد.

ملک‌احمدی به نقش موثر کتابداران در ارتقای اهداف نهاد اشاره کرد و گفت: کتابداران محور همه این فعالیت‌ها هستند و برای ارتقای رشد کتابخوانی نیاز به حضور این افراد است.

وی ابراز امیدواری کرد از امروز بتواند خدمات مناسب‌تری را به جمع فرهنگ‌محور کتابدار ارائه دهد و گفت: تلاش همه ما در راستای ارتقای دانش، بینش و معرفت در جامعه است و این خدمتگزاری نیاز به توفیق الهی دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: کتابداران باید شغل خود را یک شغل الهی بدانند زیرا سر و کار داشتن با کتاب و کتابخوانی از بزرگ‌ترین الطاف الهی است.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول