اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در همدان:

قبل از کتابخانه‌سازی باید کتابخوان تربیت کرد

نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: کتابخانه‌های بسیاری وجود دارد در حالی که کتابخوانی وجود ندارد و باید کتابخوان تربیت کرد.

قبل از کتابخانه‌سازی باید کتابخوان تربیت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان با بیان اینکه ملت ایران ملت غارت شده هستند، اظهار داشت: عمده‌ترین کتاب‌های اصیل و ثمره یک عمر مجاهدت فکری بزرگان ایران در کتابخانه‌های کشورهای بیگانه است.

وی ادامه داد: پیشرفت جهان غرب در صنعت و تکنولوژی مدیون کتاب‌های ایرانیان است در حالی که باعث شده‌اند ایرانیان با کتاب بیگانه شوند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه هر زن اسرائیلی ماهی پنج جلد کتاب می‌خواند تصریح کرد: اشاعه فرهنگ مطالعه در کشور جزو ضروریات است.

وی به جمع‌آوری 7 میلیارد تومان زکات در استان خبر داد و عنوان کرد: این مبلغ در مسجدسازی هزینه شده است در حالی که 40 هزار مسجد در کشور وجود دارد که روحانی ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه هزینه‌ها باید هدفمند باشند افزود: این هزینه باید صرف تربیت روحانی می‌شد زیرا مسجد باید روحانی داشته باشد.

وی اذعان داشت: شکست دولت‌ها در این است که اصول را فراموش کرده‌اند و به فروع می‌پردازند درحالی که اگر اصول رعایت شود، فروع را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه ساخته‌اند اما دانش‌آموزی برای حضور در مدارس وجود ندارد، تصریح کرد: کتابخانه‌های بسیاری وجود دارد درحالی که کتابخوانی وجود ندارد و باید کتابخوان تربیت کرد.

وی در پایان سخنان خود خواستار ایجاد خیرین ازدواج، خیران در زمینه مقابله با اعتیاد و ... شد و گفت: باید خیرین پاسداری از کتاب تشکیل شود.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول