اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان مطرح کرد

ضرورت افزایش کتابخانه‌های همدان از 84 باب به 93 باب

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، خواستار افزایش کتابخانه‌های همدان از 84 باب به 93 باب شد.

ضرورت افزایش کتابخانه‌های همدان از 84 باب به 93 باب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در اولین همایش خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان اظهار داشت: بودجه سال 93 استان نسبت به سال 92، 33 درصد کاهش یافته و به همین دلیل بسیاری از تخصیص‌های عمرانی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید حضور فعال و گسترده‌تری در این راستا داشته باشند، تصریح کرد: در استان همدان 84 باب کتابخانه داریم که با توجه به سند بالادستی باید به 93 باب برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: اعضای فعال در این کتابخانه‌ها 65 هزار نفر هستند که باید به 78 هزار نفر برسد.

وی به استفاده از امکانات زیرساختی تأکید کرد و اذعان داشت: سرانه زیربنا به ازای هر 100 نفر بیش از دو متر مربع است که باید به 3.17 متر مربع رسانده شود.

الهی‌تبار به تشکیل کارگروهی در این زمینه اشاره کرد و گفت: نیاز به هم‌افزایی در بحث ارتقای سرانه مطالعه است تا بتوان از ظرفیت‌های بلااستفاده به ویژه در مناطق بالای یک‌هزار و 500 نفر استفاده کرد.

وی خاطرنشان شد: با توجه به سند بالادستی فرهنگی برای افزایش دانش، باید برنامه‌های خوبی را اجرا کرد و این مهم بدون حضور خیرین رقم نخواهد خورد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: رابطه کتاب و کتابخوانی با فرهنگ و پیشرفت جامعه امری ضروری است که باید تقویت شود.

محمدعلی پورمختار، کار دولت را «وظیفه» و کار خیرین را «ماندگار» دانست و بیان کرد: کار مردم در این انجمن‌ها با توجه به اینکه تکلیف نیست در اذهان باقی می‌ماند.

وی، سهم خیرین کتابخانه‌ساز را در این امر بسیار مهم دانست و گفت: خیرین با احداث کتابخانه‌ها سهم خود را ادا می‌کنند.

انتهای پیام/89029/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول