اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالرب رسول سیاف»:

اعضای ارشد تیم‌های «عبدالله» و «احمدزی» در حال رایزنی با سیاف هستند

سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالرب رسول سیاف» کاندیدای دور اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که این تیم برای اعلام حمایت از بهترین کاندیدای ریاست جمهوری این کشور در حال رایزنی است و تا 3 روز آینده موضع خود را مشخص خواهد کرد.

اعضای ارشد تیم‌های «عبدالله» و «احمدزی» در حال رایزنی با سیاف هستند

«جمال‎الدین بدر» سخنگوی ستاد انتخابات عبدالرب رسول سیاف، کاندیدای دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که تیم انتخاباتی سیاف تا 3 روز آینده از یکی از کاندیداهای پیشتاز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام حمایت خواهد کرد.

بدر افزود: تیم انتخاباتی سیاف رایزنی‎ها را برای حمایت از یک تیم انتخاباتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز کرده و هم‎اکنون در حال برگزاری جلسات درون سازمانی است.

به گفته وی، این جلسات از 2 روز پیش به این سو آغاز شده و تمام اعضای شورای رهبری ستاد انتخاباتی سیاف در آن حضور دارند. 

درخواست حمایت کاندیداهای پیشتاز از تیم انتخاباتی سیاف

بدر در ادامه با اشاره به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که اعضای ارشد تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» کاندیداهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از تیم انتخاباتی سیاف درخواست حمایت کرده‎اند.

به گفته وی، اعضای ارشد تیم‌های 2 کاندیدای پیشتاز در حال رایزنی با تیم سیاف هستند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی سیاف در ادامه گفت که تاکنون تیم انتخاباتی سیاف، تصمیم مشخصی برای اعلام حمایت از هیچ کاندیدی را نگرفته اما تلاش می‌کنیم بهترین کاندیدا را انتخابات کنیم.

این در حالی است که بر اساس نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» پیشتاز انتخابات در این کشور هستند.

قرار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان بین 2 کاندیدای پیشتاز در 24 خرداد ماه سال جاری برگزار شود.

بر اساس قانون اساسی افغانستان کاندیداهایی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند بیشتر آرا را از آن خود کنند می‎توانند در دور دوم انتخابات از یک کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کنند.

در انتخابات 16 فروردین افغانستان که هشت کاندیدای ریاست جمهوری شرکت کرده بودند، «گل‌آغا شیرزی» و «زلمی رسول» از عبدالله عبدالله و «داود سلطان‎زوی» از کاندیداتوری اشرف غنی احمدزی اعلام حمایت کردند.

با ابن حال، تاکنون مشخص نیست که «عبدالرب رسول سیاف»، «قطب الدین هلال» و «هدایت‎امین ارسلا» کاندیداهایی که به دور دوم راه نیافته‎اند از کدام کاندیدای پیشتاز انتخابات افغانستان اعلام حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول