اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و مازندران:

موقوفه‌خواری یک حرکت ضد دینی و ضد اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: موقوفه‌خواری یک حرکت ضد دینی و ضد اسلامی است.

موقوفه‌خواری یک حرکت ضد دینی و ضد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست علمی و تخصصی متولیان موقوفات بندپی که در تکیه مقری‌کلا برگزار شد، با بیان اینکه متولیان موقوفات بزرگ‌ترین افتخار را دارند که در خدمت موقوفات هستند، اظهار داشت: کارفرمای ما در اوقاف خداوند و اهل بیت هستند.

وی بزرگ‌ترین وظیفه اوقاف را اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان دانست و بیان داشت: صیانت از موقوفات و جلوگیری از موقوفه‌خواری یکی دیگر از وظایف اوقاف است که هیچ‌گاه در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه اوقاف و متولیان موقوفات با یکدیگر برای احیای موقوفات، اجرای امینانه نیت واقفان و ترویج فرهنگ وقف هم‌صدا هستند،گفت: افراط و تفریط و اجرای نیات واقفان غیر از وقف نامه، خلاف شرع و قوانین اسلامی است.

علیزاده با هشدار به اینکه برخی‌ها می‌خواهند بین اوقاف و متولیان موقوفات جدایی بیاندازند، افزود: موقوفه‌خواری یک حرکت ضد دینی و ضد اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه اوقاف با قاطعیت و با پشتوانه از مراجع قضایی پیگیر حرکات موقوفه‌خواران است، اظهار داشت: تعامل اوقاف و متولیان موقوفات مهم‌ترین عامل جلوگیری از موقوفه‌خواری و هرگونه تعرض به آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه متولیان موقوفات می‌توانند در اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات سرمایه‌گذاری کنند، افزود: تحول اقتصادی در حوزه موقوفات نیاز روز جامعه در جهت بروزرسانی و زنده شدن نیت واقف است.

علیزاده از اجرای 30 پروژه عمرانی موقوفات در مازندران خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی موقوفات با همکاری بنیاد توسعه و عمران موقوفات انجام می‌شود.

انتهای پیام/86031/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول