اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتصاب نهادهای آموزشی مکزیک در حمایت از دانش‌آموزان ناپدید شده

نهادها و موسسات آموزش عالی مکزیک برای حمایت از دانش‌آموزان ناپدید شده «آیوتسیناپا» اعتصاب خواهند کرد.

اعتصاب نهادهای آموزشی مکزیک در حمایت از دانش‌آموزان ناپدید شده

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، در حدود 70 موسسه آموزشی متوسطه و عالی امروز و فردا در راستای درخواست یافتن 43 دانش‌آموز عادی که در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهر 93) در ایالت «گررو» واقع در جنوب مکزیک ناپدید شده‌اند، به مدت 48 ساعت اعتصاب می‌کنند.

این تصمیم طی دومین مجمع بین دانشگاهی سازمان‌دهی شده برای اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان «آیوتسیناپا» در ایالت «گررو» مورد توافق قرار گرفت؛ طی مجمع مذکور اعلام شد که 70 نهاد آموزش به این اعتراض‌ها خواهند پیوست.

انتظار می‌رود که 30 مدرسه از شهر «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک نیز در این اعتصاب شرکت کنند؛ از میان نهادهای شرکت کننده در این تحصن می‌توان به دانشکده‌های روانشناسی، فلسفه و ادبیات، اقتصاد، کار اجتماعی، معماری، علوم سیاسی، هنرهای تجسمی و طراحی دانشگاه ملی خودمختار مکزیک اشاره کرد.

دانشکده‌های مطالعات عالی «آکاتلان»، «آراگون»، « کوآئوتیتلان»، «ساراگوسا»، مدارس مقدماتی تا کلاس نهم و همچنین دانشکده‌های علوم انسانی «آسکاپوتسالکو» و جنوب نیز در این فعالیت حضور دارند.

علاوه بر این، دانشگاه خودمختار متروپولیتن «آسکاپوتسالکو»، «ایستاپالاپا» و «خوچیمیلکو»، دانشکده‌های دانشگاه خودمختار «دل بایه»، «کوآتپک»، «سنترو هیستوریکو» و «سان لورنسو» نیز اعتصاب خواهند کرد.

به همین ترتیب، دانشگاه پداگوژیک ملی، دانشگاه خود مختار «چاپینگو» (دانشکده‌ها «تکسکوکو»، «اوآکساکا» و «تاباسکو»)، مدرسه ملی نقاشی، مجسمه‌سازی و حکاکی موسوم به «لا اسمرالدا» و دانشگاه خودمختار «ساکاتکاس» نیز مراتب اعتراض خود را از طریق اعتصاب عمومی اعلام خواهند کرد.

نهادهای شرکت‌کننده در این اعتصاب قبلا توافق کرده‌اند که روز 22 اکتبر (30 مهر) را روز اقدام جهانی برای «آیوتسیناپا» قرار دهند.

دانشگاه «ایبرو آمریکانا» نیز همبستگی خود را با خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدید شده اعلام کرد و برای حمایت از این جوانان فراخوان برگزاری مراسم عشای ربانی داد.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول