اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از ۵۳ سال

دیپلمات‌های آمریکا و کوبا برای اولین بار بر سر یک میز می‌نشینند

اولین نشست بین آمریکا و کوبا با رهبری و هدایت 2 تن از دیپلمات‌های عالی‌رتبه 2 کشور برگزار خواهد شد.

دیپلمات‌های آمریکا و کوبا برای اولین بار بر سر یک میز می‌نشینند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»،«ژوزفین ویدال» مدیر کل امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا و «روبرتا جیکوبسون» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی، 2 مقام دیپلماتیکی هستند که اولین نشست سطح بالای میان کوبا و ایالات متحده آمریکا را که فردا برگزار می‌شود هدایت و رهبری می‌کنند.

این نشست در «هاوانا» پایتخت کوبا برگزار خواهد شد و هدف از آن، مذاکره پیرامون توافقاتی بر پایه احترام، رفاه و حاکمیت هر 2 ملت می‌باشد.

افراد مذکور مسئولیت بازگشایی سفارت در هر 2 کشور را نیز بر عهده دارند.

«استبان مورالس» استاد و تحلیلگر سیاسی کوبا اعلام کرد در صورتی که سفارت‌ها دوباره در «واشنگتن» و «هاوانا» بازگشایی شوند، هر 2 کشور در شرایطی مساوی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و این امر به زعم وی تحولات بزرگی را برای این کشور حوزه کارائیب به همراه دارد.

«مورالس» در این خصوص خاطرنشان کرد: چیزی که در ادامه شاهد آن خواهیم بود این است که هر 2 کشور درباره اختلافات خود مذاکره خواهند کرد در حالی که روابطی دیپلماتیک میان آنان برقرار می‌باشد و چنین مسئله‌ای سهولت و آزادی عمل بیشتری برای افراد مذاکره کننده در پی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: ایالات متحده آمریکا برج مراقبتی را که در 3 ژانویه 1961 (13 دی 1339) و با شکستن روابط با کوبا و بستن سفارت خود در این کشور از دست داده بود، بازسازی می‌کند.

 این تحلیلگر سیاسی در ادامه اذعان داشت تغییر سیاست آمریکا در قبال کوبا که توسط «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور آغاز شده، در واقع پاسخ به واقعیتی است که تنها گروه اندکی از درک آن عاجز هستند (اشاره به شکست سیاست زورگویانه آمریکا).

«استبان مورابس» در آخر افزود: افرادی که امروز با رویکرد جدید «اوباما» نسبت به کوبا مخالفت می‌کنند، آنهایی هستند که از ضد انقلاب برای خود سبکی از زندگی و نوعی از توزیع بودجه عمومی آمریکا را ساخته‌اند تا به فعالیت‌های سیاسی مورد علاقه خود بپردازند.

بعد از گفت‌وگوهای متعدد میان «اوباما» و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا، سرانجام در 17 دسامبر 2014 (26 آذر 93) اعلام شد که روابط دیپلماتیک میان هر 2 کشور از سر گرفته خواهد شد.

این تصمیم واکنش‌های فراوانی را در سطح بین‌المللی به همراه داشت و بیانگر پیروزی مقاومت ملت کوبا بر سیاست‌های متخاصمانه آمریکا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول