اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با فارس:

کابینه مورد توافق لبنان بزودی تشکیل خواهد شد

عضو فراکسیون «السوری القومی الاجتماعی» لبنان تاکید کرد که خیلی زود شاهد تشکیل کابینه جدید این کشور با اجماع نظر و توافق گروه‌ها و نیروهای سیاسی لبنانی خواهیم بود.

کابینه مورد توافق لبنان بزودی تشکیل خواهد شد

«مروان فارس»، عضو فراکسیون «السوری القومی الاجتماعی» لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت تصریح کرد: در دیدار با «نبیه بری» که چهارشنبه گذشته انجام شد، رئیس پارلمان لبنان به وی گفته بود که ظرف 3 تا 4 روز کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

نماینده پارلمان لبنان افزود: اگرچه تاکنون نشانه‌ای دال بر تشکیل کابینه مشاهده نشده، اما بنابر اظهارات بری باید بزودی شاهد تشکیل آن باشیم، چون تمام نیروهای سیاسی نیز خواهان بسته شدن این پرونده هستند.

فارس خاطر نشان کرد: امیدواریم، دیدار اخیر «سعد الحریری»، نخست وزیر مکلف و «سلیمان فرنجیه»، رئیس جریان المرده که خواستار 3 پست وزارتی بود، به نتیجه رسیده باشد، چون در صورت بدست آمدن توافق دیگر مانعی در مسیر تشکیل کابینه وجود ندارد.

وی کابینه 24 وزارتخانه‌ای را مناسب‌ترین گزینه برای دولت آینده لبنان دانست و تاکید کرد که با این تعداد وزارتخانه هم می‌توان تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را در دولت آتی مشارکت داد.

اما درباره پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در محورهای مختلف از جمله در حلب، نماینده پارلمان لبنان گفت: من پیش از تحقق این پیروزی‌ها در مقاله‌ای این سناریو را پیش‌بینی کرده بودم، درحالی که باید توجه داشت، پیروزی در حلب، پیروزی برای سوریه و لبنان و تمام اعراب ملی‌گرا و قوم‌گرا است، چون تروریسم نه تنها سوریه بلکه تمام منطقه از جمله مقاومت لبنان را نشانه گرفته است.

فارس تاکید کرد: پیروزی‌ در حلب، پیروزی بزرگی است و ما به ارتش و نظام سوریه تبریک می‌گوییم و همانند رئیس جمهوری سوریه باور داریم، بازتاب این پیروزی تمام منطقه را دربرخواهد گرفت.

نماینده پارلمان لبنان با بیان اینکه طبیعی است، لبنان و سوریه حامی و پشتیبان یکدیگر باشند، افزود: سوریه و لبنان در واقع یک کشور هستند و به گفته «حافظ اسد»، رئیس جمهور فقید سوریه «لبنان و سوریه یک ملت در دو کشورند».

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول