اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعتراض شدید انگلیس به ایران!!

رویترز از لندن گزارش داد وزارت امور خارجه انگلیس به نماینده سیاسی ایران در لندن به دلیل حمله هوایی به نفتکش «اینون» اعتراض کرده است و به نماینده انگلیس در تهران نیز دستور داده شده در این خصوص به دولت ایران اعتراض کند.

اعتراض شدید انگلیس به ایران!!

رخدادهای 21 تیر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: در جمهوری اسلامی همه استعدادها باید امکان رشد داشته باشد.

 

  •  دکتر ولایتی در دمشق با رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر دفاع سوریه دیدار و مذاکره کرد.

 

  • اجلاس اوپک با تثبیت بهای نفت و میزان تولید به کار خود پایان داد.

 

  • به دنبال حمله یک هواپیمای ناشناس به یک نفتکش انگلیسی لندن شدیدا به ایران اعتراض کرد.!!

 

  • دولت لبنان تجدید روابط با ایران را بررسی کرد.

 

تاکید رئیس جمهور بر رشد همه استعدادها در کشور

مدیران کل و معاونین سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به همراه برندگان مسابقه ریاضی و دانش آموزان ممتاز ریاضی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: ما امروز مدعی نیستیم که پیشرفت فرهنگی و هنری ما متناسب با انقلاب بوده است. ما باید بیش از این تلاش و فعالیت می کردیم. البته جنگ، محاصره ها، کارشکنی ها و خباثت گروه های منحرف مانع شد و مسئولین، جوانان و ذوق ها و استعدادها را از کار اصلی خود بازداشتند. آیت الله خامنه ای ضمن تشکر از دست اندرکاران مجله رشد تاکید کرد: در جمهوری اسلامی همه استعدادها باید امکان رشد داشته باشد.

در این دیدار پیش از سخنرانی رئیس جمهور آقای حداد عادل معاون وزیر آموزش و پرورش گزارشی ارائه کرد و گروه سرود امور تربیتی یزد در تجلیل از مقام والای شهید محراب آیت الله صدوقی سرودی اجرا کردند.(1)

 

دیدار ولایتی با حافظ اسد

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان که در دمشق به سر می برد دیروز با حافظ اسد و خدام معاون اول وی و ژنرال طلاس وزیر دفاع سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر ولایتی در دیدار با حافظ اسد پیام کتبی آیت الله خامنه ای را تقدیم وی کرد. در این دیدار که یک ساعت و نیم به طول انجامید دکتر ولایتی گفت: سیاست ما عدم گسترش تشنج در خلیج فارس و منطقه است و با توطئه های رژیم عراق که در جهت افزایش نفوذ آمریکا و متحدانش در منطقه صورت می گیرد به شدت مقابله خواهیم کرد.

در دیدار دکتر ولایتی و ژنرال طلاس نیز، وزیر دفاع سوریه ابراز امیدواری کرد با پیروزی سپاه اسلام در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هیچ مانعی بر سر راه  تماس مستقیم دو ارتش ایران و سوریه در مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس وجود نداشته باشد.(2)

 

شکست اوپک در انتخاب دبیرکل جدید

هفتادمین اجلاس وزرای نفت اوپک روز گذشته در وین پایتخت اتریش بدون تغییر در قیمت و  سقف تولید با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد. در این اجلاس همچنین تصمیماتی از جمله افزایش سهمیه تولید کشور نیجریه به مقدار 100 تا 150 هزار بشکه در روز از ماه آینده گرفته شد.

بر اساس این گزارش سقف تولید در نشست اوپک 17 و نیم میلیون بشکه و قیمت نفت نیز 29 دلار تعیین شد همچنین بیانیه مطبوعاتی اوپک خاطر نشان می سازد که مساله انتخاب دبیر کل اوپک به اجلاس بعدی وزرا موکول شده است.

بعد از پایان این نشست مهندس غرضی وزیر نفت کشورمان در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی گفت: هدف اصلی ایران در این نشست مطرح کردن لزوم بازگشت به قیمت 34 دلار برای هر بشکه بود که تعدادی از کشورها از پیشنهاد ایران حمایت کردند اما برخی کشورها مانع از افزایش قیمت نفت شدند.(3)

 

اعتراض شدید انگلیس به ایران!!

رویترز از لندن گزارش داد وزارت امور خارجه انگلیس به نماینده سیاسی ایران در لندن به دلیل حمله هوایی به نفتکش «اینون» اعتراض کرده است و به نماینده انگلیس در تهران نیز دستور داده شده در این خصوص به دولت ایران اعتراض کند.

 رادیو دولتی بی بی سی نیز گزارش داده ریچارد لوس معاون وزیر خارجه انگلیس به مجلس عوام این کشور گفته است شواهد نشان می دهد ایران مسئول این حمله بوده است. دولت انگلیس برای این اتهام ادعایی خود هیچ سند و مدرکی را ارائه نکرده است.(4)

 

تمایل لبنان به تجدید روابط با ایران

خبرگزاری ها از بیروت گزارش دادند دولت لبنان در نشست دیروز خود تجدید نظر در تصمیم خود مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با ایران به به تفصیل بررسی کرد.

 رادیو رژیم صهیونیستی نیز دیروز این مطلب را در بخش خبری خود منعکس کرد. دولت لبنان سال گذشته به بهانه حمایت ایران از انقلابیون مسلمان این کشور روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرد اما همبستگی شدید مردم مسلمان این کشور با ایران و حضور فعال طرفداران انقلاب اسلامی در صحنه سیاسی این کشور دولت بیروت را وادار به تجدید نظر در تصمیم خود کرده است.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 21 تیر 63، ص 12
2. اطلاعات، 21 تیر 63، ص 16
3. کیهان، 21 تیر 63، ص22
4. کیهان، 21 تیر 63، ص 24
5. کیهان، 21 تیر 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول