اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

نمایندگان مجلس به فکر مشکل مسکن باشند

آیت الله منتظری: نمایندگان محترم سعی کنند وقت مجلس را به چیزهای کم فایده و شعار و تکرار مکررات تمام نکنند و برای مشکلات مردم و دولت بنشینند و راه حل پیدا کنند و برای مساله تورم و زمین فکری اساسی نمایند.

نمایندگان مجلس به فکر مشکل مسکن باشند

رخدادهای 23 تیر 63

چکیده:

  • آیت الله منتظری: نمایندگان مجلس ضمن دوری از شعار برای حل مساله تورم و زمین فکر اساسی بکنند.

 

  • موسوی: کمیته های انقلاب اسلامی تا زمانی که مبارزه با استکبار جهانی ادامه دارد در نظام ما نقش خواهند داشت.

 

  • دکتر حسن حبیبی به عنوان وزیر دادگستری به هیئت دولت معرفی شد.

 

  • شوروی یک اعتبار 2 میلیارد دلاری در اختیار عراق قرار می دهد.

 

آیت الله منتظری: نمایندگان مجلس فکری به حال تورم بکنند

رئیس سازمان تعاون روستایی به همراه معاونین و کارکنان این سازمان و همچنین چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه با آیت الله منتظری دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله منتظری گفت: باید کاری کرد که روستائیان احساس کنند ماندن در روستا و تولید مواد غذایی برایشان صرف می کند و این  امر وقتی عملی است که دولت کالاهای اساسی و تولیدی روستائیان را گران بخرد و سطح خدمات رفاهی و امکانات کشت را بالا ببرد.

ایشان با اشاره به مساله توزیع کالاهای غیر ضروری توسط دولت گفت: این مساله را بارها به مسئولین تذکر داده ام تجربه نیز نشان داده است که صلاح نیست دولت خودش را گرفتار مساله توزیع این گونه کالاها بکند. آیت الله منتظری خطاب به نمایندگان مجلس نیز گفت: هیچ نماینده ای به دلیل اظهار نظر در مجلس قابل تعقیب قضایی نیست بنابراین نمایندگان محترم سعی کنند وقت مجلس را به چیزهای کم فایده و شعار و تکرار مکررات تمام نکنند و برای مشکلات مردم و دولت بنشینند و راه حل پیدا کنند و نواقص را با احترام به دیگران تذکر دهند و برای مساله تورم و زمین فکری اساسی نمایند.(1)

 

تاکید موسوی بر ادامه کار کمیته های انقلاب

گروهی از اعضای خانواده های شهدای کمیته های انقلاب اسلامی با آقای میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار بر اهمیت نقش کمیته های انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان و تحکیم ارزش های اسلامی در جامعه و ضرورت حضور قدرتمند این کمیته ها تاکید کرد و گفت: هر فسادی را که در سطحی از کشور خود می بینیم اعم از اعتیاد، دزدی، رشوه خواری و فساد اداری یقینا باید به دنبال ریشه های سیاسی آن بگردیم. هر فسادی در کشور یا دارای سابقه و یادگار رژیم طاغوت است و یا باید در تعقیب آن به دنبال جای پای استعمار و استکبار جهانی بگردیم.

وی افزود: کمیته های انقلاب تا زمانی که مبارزه با استکبار جهانی ادامه دارد در نظام ما نقش خواهند داشت و ما آینده درخشانی را برای کمیته های انقلاب که ریشه های آن با خونهای شهدا آبیاری شده است پیش بینی می کنیم. ما علیه هر نوع مظهری از فساد و سلطه شرق و غرب در کشورمان مبارزه می کنیم و به پیروزی خواهیم رسید.(2)

 

معرفی حسن حبیبی به عنوان وزیر دادگستری

شورایعالی قضایی دکتر حسن حبیبی را به عنوان وزیر دادگستری به دولت معرفی کرد.

حجت الاسلام مقتدایی سخنگوی شورایعالی قضایی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: اهم مشکلات شورایعالی قضایی خلاء قانون است بنابراین به منظور دفاع از لوایح قضایی شورا تصمیم گرفت سه نفر را که یکی از آنها روحانی بود به عنوان وزیر دادگستری به دولت معرفی کند که از بین این آقایان در مورد دکتر حسن حبیبی به توافق رسیدیم.

وی افزود: وزیر دادگستری باید در کلیه جلسات شورایعالی قضایی که به منظور تنظیم لوایح تشکیل می شود شرکت کند و تا آنجا که قوانین اجازه می دهد قرار است اختیارات دیگری نیز به وزیر دادگستری داده شود.(3)

 

کمک 2 میلیارد دلاری شوروی به عراق

اسوشیتدپرس از قول طارق عزیز معاون نخست وزیر عراق نوشت: دولت این کشور موفق شده است قرارداد اخذ یک اعتبار 2 میلیارد دلاری را با اتحاد شوروی به امضا برساند. به گفته وی این اعتبار بلند مدت با شرایط بسیار سهل در اختیار رژیم حاکم بر عراق قرار خواهد گرفت. طارق عزیر همچنین در مصاحبه با مجله فرانسوی«آفریک آزی» فاش ساخت که رژیم بعثی ظرف ماه های اخیر موافقت نامه های عمرانی متعددی با مسکو به امضا رسانده است. از سوی دیگر 2 روزنامه پرتیراژ آمریکایی در شماره اخیر خود مقالاتی را درباره گسترش و تحکیم روابط بغداد-واشنگتن اختصاص دادند. روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در همین زمینه نوشت: دو ابرقدرت آمریکا و شوروی تلاش خود را برای نجات صدام از سقوط اختصاص داده اند.(4)

منابع:

1. کیهان، 23 تیر 63، ص22
2. جمهوری اسلامی، 23 تیر 63، ص 12
3. اطلاعات، 23 تیر 63، ص 3
4. اطلاعات، 23 تیر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول