اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دعوت رئیس مجلس به مراسم حج

آقای رضایی پیام دعوت مقامات عربستان سعودی از رئیس مجلس شورای اسلامی را به اطلاع آقای هاشمی رساند و آقای هاشمی نسبت به این دعوت برای زیارت بیت الله الحرام از مقامات عربستان سعودی اظهار تشکر کرد.

دعوت رئیس مجلس به مراسم حج

رخدادهای 24 تیر 63

چکیده:

  • نخستین جشنواره فرهنگی ورزش جانبازان و معلولین کشور با سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد.

 

  • آیت الله خامنه ای: مساله ورزش برای ما به هیچ وجه یک مساله تشریفاتی نیست.

 

  • آیت الله منتظری: هیچ مقامی نمی تواند در برابر تصمیمات شورایعالی قضایی و هیئت منتخب امام برای رسیدگی به وضع زندانیان مسامحه و اخلال کند.

 

  • نخست وزیر وزرای مسکن، دادگستری و اطلاعات و امنیت را به مجلس معرفی کرد.

 

  • طی حکمی از سوی امام خمینی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ژاندارمری منصوب شد.

 

  • رئیس مجلس  شورای اسلامی از سوی مقامات سعودی برای زیارت بیت الله الحرام دعوت شد.

 

آیت الله خامنه ای: باید در مسابقات و میادین ورزشی جهان حضور فعال داشته باشیم

همزمان با تحریم بازی های المپیک معلولین جهان که در آمریکا برگزار شد و به یاد شهدای انقلاب اسلامی نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین جمهوری ااسلامی عصر دیروز با سخنرانی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در ورزشگاه شهید شیرودی تهران آغاز شد.

آیت الله خامنه ای در سخنانی در مراسم آغاز به کار این جشنواره ورزشی گفت: مسئله ورزش برای ما به هیچ وجه یک مساله تشریفاتی، فرعی و زائد نیست ورزش هم از نظر بهداشت و سلامت و واقعیت های جسمانی آن برای ما ارزشمند است و هم از نظر معیارها و ارزش های آن در جمهوری اسلامی مورد احترام است. و باید ورزش در میان مردم رواج پیدا کند.

رئیس جمهور افزود: اگر می خواهیم ورزش بین مردم رواج پیدا کند باید در مسابقات و میادین ورزشی جهان حضور فعال داشته باشیم و ورزشکاران خود را آماده کنند. این جشنواره در 6 رشته و به مدت 10 روز برگزار می شود.(1)

 

آیت الله منتظری: هیچ مقامی حق اخلال در کار هیئت منتخب امام را ندارد

جلسه مشترک شورای عالی قضایی و هیئت منتخب امام برای رسیدگی به وضع زندانیان در حضور آیت الله منتظری تشکیل شد.

در این نشست ابتدا هیئت منتخب امام گزارشی از کار خود و موانع و مشکلات موجود را مطرح کرد. سپس آیت الله منتظری اظهار داشت: آنچه برای ما اصل است رعایت موازین شرعی و حفظ آبروی اسلام و جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری انقلاب است. بنابراین اگر چیزی را تشخیص دادند که به مصلحت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است باید همانگونه که رهبر انقلاب با قاطعیت دستور داده اند انجام شود و هیچ ملاحظه ای یا خدای نکرده سهل انگاری و یا مسامحه نباید در بین باشد.

آیت الله منتظری تاکید کرد: هیچ کس و هیچ مقامی نباید و نمی تواند در برابر تصمیمات شورای عالی قضایی و هیئت منتخب امام مسامحه و کارشکنی و اخلال کند و شورا باید قاطعانه فرمان امام را در هر موردی که به خصوص در مورد زندانیان ورسیدگی به پرونده های داخلی آنان و وضع داخلی زندان ها تشخیص داد به اجرا درآورد.(2)

 

معرفی 3 وزیر به مجلس

وزرای مسکن و شهرسازی، اطلاعات و امنیت و دادگستری به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی مهندس میر حسین موسوی  نخست وزیر جمهوری اسلامی طی نامه ای آقایان سراج الدین کازرونی، محمد مهدی ری شهری و حسن ابراهیم حبیبی را به ترتیب به عنوان وزرای مسکن و شهرسازی، اطلاعات و امنیت و دادگستری جهت رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.(3)

 

آشتیانی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش شد

 طی حکمی از سوی امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاج شیخ علی اکبر آشتیانی به سمت رئیس اداره عقیدتی سیاسی ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

گفتنی است که حجت الاسلام انواری همچنان به عنوان نماینده امام در ژاندارمری باقی هستند و آقای آشتیانی به جای آقای کرباسی که در حال حاضر استاندار اصفهان می باشد به عنوان رئیس اداره عقیدتی سیاسی ژاندارمری منصوب شده است.(4)

 

هاشمی برای حج به عربستان دعوت شد

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی دیروز اعلام کرد آقای رضایی سرپرست سازمان حج و زیارت دیروز با آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار آقای رضایی پیام دعوت مقامات عربستان سعودی از  رئیس مجلس شورای اسلامی را به اطلاع آقای هاشمی رساند و آقای هاشمی نسبت به این دعوت برای زیارت بیت الله الحرام از مقامات عربستان سعودی اظهار تشکر کرد و در مورد همکاری خوب آنان در سال جاری با سازمان حج و زیارت گفت: اینگونه برخوردها می تواند در روابط فی مابین مفید باشد.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 24 تیر 63، ص 11
2. اطلاعات، 24 تیر 63، ص 3
3. اطلاعات، 24 تیر 63، ص 3
4. کیهان، 24 تیر 63، ص 2
5. اطلاعات، 24 تیر 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول