اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

/کشتی آزاد قهرمانی جهان – ترکیه/

مهدی تقوی قهرمان جهان شد؛ انتقام گوانگجو از یونیمیتسو

خبرگزاری فارس: مهدی تقوی نماینده وزن 66 کیلوی ایران مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان ترکیه را بر گردن آویخت.

مهدی تقوی قهرمان جهان شد؛ انتقام گوانگجو از یونیمیتسو
به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا»، در روز پایانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مهدی تقوی کشتی گیر آزادکار وزن 66 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال طلای چهل و سومین دوره این مسابقات در ترکیه شد و دومین طلای جهانی خود را به دست آورد.
 
 تقوی امروز (یکشنبه) در روز پایانی مسابقات جهانی به ترتیب میتروف از مقدونیه، اینوکنتیف از قرقیزستان، علی شعبان اف از بلاروس، آدام باتیروف از روسیه و لیوان لوپز از کوبا را با ارائه کشتی های زیبا، دیدنی و مقتدرانه شکست داد و راهی دیدار فینال شد.
این کشتی گیر شایسته کشورمان در دیدار فینال این رقابت ها هم مقابل تاساهیرو یونیمیتسو از ژاپن به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. در این مسابقه تقوی در تایم اول یک بر صفر به پیروزی رسید و در تایم دوم در کلینچ گوی به نفع تقوی آمد و با یک خم، دوخم و به پل بردن حریفش صاحب 3 امتیاز شد و تیم ایران را صاحب دومین مدال طلای جهان در این رقابت ها کرد.
تقوی در فینال بازی های آسیایی 2010 گوانگجو مقابل کشتی گیر ژاپنی شکست خورده بود و با این قهرمانی انتقام آن شکست را از حریفش گرفت.

* رده بندی انفرادی نفرات اول تا پنجم این وزن به شرح زیر است:
66 کیلو:
1- مهدی تقوی (ایران) 2- یونیمیتسو (ژاپن) 3- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) و لیوان لوپز(کوبا) 5- لئونید بازان(بلغارستان) و آدام باتیروف(روسیه)

تیم کشتی آزاد ایران با احتساب مدال طلای یزدانی در 96 کیلو و برنز رحیمی در 55 کیلو تاکنون بهترین نتیجه مدالی را پس از رقابت های جهانی 1998 تهران کسب کرده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول