اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

بررسی همه آنچه که در جلسه مسئولان گذشت

ناکامی را فراموش کن، در فدراسیون تکواندو همه چیز آرام است!

خبرگزاری فارس: نگاهی به آنچه که در جلسه مسئولان فدراسیون تکواندو گذشت بیانگر این است که با وجود مشکلات فراوان و ناکامی در المپیک 2012، مسئولان این فدراسیون از شرایط راضی هستند.

ناکامی را فراموش کن، در فدراسیون تکواندو همه چیز آرام است!

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین جلسه شورای گروه کارشناسی فنی فدراسیون تکواندو در خصوص عملکرد ضعیف تیم ملی در المپیک 2012 لندن برگزار و نتایج آن اعلام شد.

در این جلسه که با حضور سید محمد پولادگر رییس، غلامحسن ذوالقدری دبیر فدارسیون، هادی افشار، مهدی بی باک، اصغر رحیمی ناظر کمیته ملی المپیک در تکواندو، محمدرضا زوار، سید نعمت خلیفه، هادی ساعی مدیر فنی، علی محمد بسحاق مربی، فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی و بیژن مقانلو در محل فدراسیون برگزار شد. 

اعضا بعد از بحث و تبادل نظر در خصوص دامنه عملکرد و اجرای فنی ورزشکاران اعزامی به المپیک لندن در گروه مردان به جمع بندی رسیدند که کسب مدال نقره محمد باقری معتمد برای مسئولان فدراسیون و کارشناسان تکواندو رضایت بخش بوده است.

خروجی جلسه به این صورت بود که همه اهالی خانواده تکواندو از عملکرد کادر فنی و ملی پوشان رضایت داشتند و مصاحبه های برخی و اظهار نظرهای آنها قبل و بعد از المپیک را دلیل کسب چنین نتایجی اعلام کرده‌اند‌. حال سؤال اینجاست که مصاحبه های بعد از المپیک چه ارتباطی به کسب نتایج ضعیف تیم ملی داشته است؟

موضوع دومی که در این جلسه مطرح شد این بود که یوسف کرمی و باقری معتمد دو ملی پوش اعزامی به دلیل آسیب دیدگی های کهنه به اوج آمادگی لازم در المپیک 2012 لندن دست پیدا نکردند، اما رئیس فدراسیون تکواندو در تاریخ 6/12/1390 در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه مصدومیت ملی پوشان زیاد جدی نیست؛ گفته بود: خوشبختانه مصدومیت هر 2 گزینه المپیکی ما رو به بهبود است و دکتر رازی در نامه‌ای که به ما ارائه کرده اعلام کرده باقری معتمد با همین روند تا چند هفته دیگر به بهبودی کامل می‌رسد، اما نباید تا پایان سال جاری مبارزه کند.

هر چند که رئیس فدراسیون به قدری از اوضاع خانواده بزرگی مثل تکواندو بی خبر بوده که حتی تا روز مسابقات المپیک لندن نمی‌دانسته که تکواندو‌کار وزن 68 - کیلوگرم با رباط پاره وارد شیاپ‌چانگ شده و این موضوعی است که روز نشست خبری مطرح شد.

هر چند که مسئولان فدراسیون مدال محمد باقری معتمد که باعث شد جلوی به لرزه در آمدن پایه های صندلی رئیس فدراسیون گرفته شود در لندن کم رنگ جلوه دادند، اما نباید فراموش کنند مدال نقره معتمد برگ برنده مسئولان فدراسیون تکواندو بود، هر چند که هنوز بحث تغییرات در راس فدراسیون تکواندو به گوش می‌رسد. 

موضوع دیگر این که در پایان جلسه چنین مطرح شده که یوسف کرمی در اوج آمادگی فیزیکی با بحران روحی و روانی مواجه شد و به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرد. همه کارشناسان نیز به این موضوع مهر تایید می‌زنند، اما باید مسئولان فدراسیون پاسخگو باشند که چرا برای اعزام دبیر فدراسیون به المپیک لندن که بیشتر به یک توریست شباهت داشت شبانه روز تلاش کردند، اما برای اعزام یک روان‌شناس همراه تیم ملی تلاشی نشد تا در چنین مواقعی به فریاد ملی پوشان برسد. این موضوعی است که کرمی هم در نشست خبری به آن اشاره کرد.

  همه دوستداران تکواندو روز مسابقات المپیک لندن شاهد بودند یوسف کرمی تکواندوکار پرافتخار تیم ملی ایران یوسف همیشگی نبود. کرمی تکواندوکاری است که سال‌های سال است کره‌ای ها به خاطر قدرت بدنی و تکنیک بالایی که دارد لقب آدم فضایی را به او داده‌اند، اما اختلافات درون فدراسیون کاری با آدم فضایی تیم ملی کرد که در لندن بیشتر به یک تماشاگر تبدیل شده بود. 

در پایان جلسه اعضا به این جمع بندی رسیدند که کسب مدال نقره المپیک از تیم دو نفره مردان با مدنظر قراردادن مشکلات و حواشی ایجاد شده نتیجه قابل قبولی است. به نظر می‌رسد هر کسی در مقام منتقد بخواهد مقابل فدراسیون تکواندو قرار بگیرد به سرنوشت مرتضی کریمی دچار می‌شود که پس از انتقاد‌ از نتایج ضعیف تیم ملی در المپیک به دلیل اینکه تحت فشار بود از سمت رئیس کمیته مربیان استعفا داد.

تنها یک سؤال دیگر از رئیس فدراسیون می‌ماند و آن اینکه آیا مسئولان فدراسیون در زمان کمتر از 10 ماه به آغاز المپیک به این اندازه نیازمند پول بودند که سالن بدنسازی خانه تکواندو را به دوستان خود اجاره دادند؟ آیا نباید به این موضوع فکر می‌کردند که با این کار آرامش روحی و روانی مردان المپیکی را از آنها گرفته می‌شود. هنوز صدای برخورد وزنه با زمین در محله قیطریه به گوش می‌رسد. صدای به زمین خوردن وزن‌های خانه تکواندو در زمان استراحت ملی پوشان همه کادر فنی و ملی پوشان را آزار می‌داد.

راستی آیا مسئولان ورزش از نتایج تیم ملی همان طور که رئیس فدراسیون تکواندو گفت راضی هستند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول