اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - آمریکا

استعدادی که ما ندیدیم و آذربایجانی‌ها شکارش کردند

در حالی که کشتی فرنگی ایران در سنگین‌وزن با بحران مواجه است، اما کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

استعدادی که ما ندیدیم و آذربایجانی‌ها شکارش کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از بشیر باباجان‌زاده که نخستین و تنها مدال تاریخ سنگین‌وزن کشتی فرنگی را در مسابقات جهانی سال 2011 در استانبول ترکیه برای ایران به ارمغان آورد دیگر نتوانستیم مهره‌ای را به عنوان جانشین برای این کشتی‌گیر بسازیم به طوری که برای حضور در مسابقات جهانی 2015 کادر فنی کشتی فرنگی در تصمیمی عجیب مهدی علیاری را از وزن 98 کیلوگرم به سنگین‌وزن فرستاد تا به قول خودشان حداقل سهمیه المپیک را برای ایران کسب کند، اما علیاری در همان دور نخست مغلوب حریف مجارش شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد مقابل صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان، نماینده کشورمان از گردونه مسابقات کنار رفت.

هر چند که شریعتی شروعی خوب داشت، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب شد و به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید اما موفق به کسب سهمیه المپیک برای آذربایجان شد؛ موضوعی که ما در آن ناتوان ماندیم. شریعتی کشتی‌گیری بود که شاید حتی جزء‌ 10 کشتی‌گیر برتر ایران در سنگین‌وزن نبود، اما با حضور جمشید خیرآبادی در رأس کادر فنی تیم آذربایجان این استعداد کشف شد و مسیر ترقی را پله پله پیمود.؛ استعدادی که ما ندیدیم و آذربایجانی‌ها شکارش کردند. در حالی‌که ما سال‌هاست در سنگین‌وزن کشتی فرنگی با بحران مواجه هستیم، اما حالا یک ایرانی باید برای کشور دیگری سهمیه کسب کند.

شریعتی در بازی‌های اروپایی که چندی پیش برگزار شد به مدال نقره دست یافت و با توجه به سن و سالش به نظر می‌رسد آینده درخشانی در انتظارش خواهد بود و در المپیک برزیل بیشتر از او خواهیم شنید.

سامان طهماسبی دیگر کشتی‌گیر ایرانی است که برای تیم آذربایجان کشتی می‌گیرد و مدال آوری کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول