اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

رسانه‌ها دنبال چه می‌گردند؟

مقانلو: نمی‌خواهند آرام باشیم، چون موفق هستیم/ مهماندوست از حقوق 5 هزار دلاری‌اش می‌گذرد؟

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: یکسری از دوستان نمی‌خواهند که ما آرام باشیم و فکر می‌کنیم موفقیت‌های تکواندو یک مقدار آنها را اذیت می‌کند.

مقانلو: نمی‌خواهند آرام باشیم، چون موفق هستیم/ مهماندوست از حقوق 5 هزار دلاری‌اش می‌گذرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان جدال دو روزه 8 تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی 2015 که به میزبانی مکزیک برگزار شد، در گروه مردان، آذربایجان به عنوان قهرمانی رسید و تیم ملی ایران بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد. در پایان این رقابت‌ها اسامی برترین‌های این دوره از مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شد که در بخش مردان رضا مهماندوست به عنوان بهترین مربی جهان و میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی‌ الاصل تیم آذربایجان نیز بعنوان بهترین تکواندوکار جهان معرفی شدند. طبق روال همیشه رسانه‌های داخلی به بازتاب خبر برترین‌های این رقابت‌ها پرداختند و با توجه به ایرانی بودن دو گزینه از برترین‌های این دوره از مسابقات بازتاب رسانه‌ای بسیار زیادی در داخل ایران رخ داد. در کنار بازتاب خبری برترین‌های این دوره از رقابت‌ها، اکثر رسانه‌ها گفت‌وگویی با رضامهماندوست سرمربی تیم ملی آذربایجان داشتند که این صحبت‌ها گویا چندان باب میل بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو نبود و بلافاصله در واکنش عجیبی انتقاد‌های شدیدی را از مهماندوست داشت. البته او در ادامه انتقادهای خود از رسانه‌‌ها نیز برای بازتاب برترین‌های این دوره از رقابت‌ها و مصاحبه‌های منتشر شده از مهماندوست گلایه کرد.

مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج کسب شده تیم ملی در مسابقات فینال گرندپریکس و جام جهانی مکزیک، اظهار داشت: ما چهار سهمیه در سه وزن کسب کردیم و نباید زحمات حجی‌زواره را نادیده بگیریم. او جزء 6 نفر برتر دنیا بود که توانست سهمیه را کسب کند، اما به دلیل بالا بودن رنکینگ مهدی خدابخشی سهمیه المپیک برای خدابخشی کنار گذاشته شده است.

وی در مورد شانس از دست رفته بهنام اسبقی برای حضور در المپیک برزیل، گفت: اسبقی در جام باشگاه های آسیا به خاطر تعهدات مالی و اخلاقی که نسبت به باشگاه داشت علی‌رغم میل باطنی ما در آن مسابقات به ناچار شرکت کرد. او بازیکن رنکینگ سه دنیا بود که آسیب دید. ما خیلی سیاست به خرج دادیم و ابوالفضل یعقوبی و علیرضا نصر آزادانی را به مسابقات اعزام کردیم که رنکینگ اسبقی را حفظ کنند تا حداقل او در رنکینگ 7 جهانی باقی بماند.

مقانلو در ادامه افزود: عدم حضور اسبقی در مسابقات جهانی و گرندپریکس‌های مختلف امتیازات زیادی را از او گرفت، اما آن دو نفر خیلی تلاش کردند تا اسبقی در رنکینگ 7 بماند.

وی در پاسخ به این سؤال آیا مهدی خدابخشی با مصدومیتی که دارد شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهد یا خیر، گفت: مصدومیت برای ورزش قهرمانی است. او شرایط ایده‌آلی داشت و به همین دلیل راهی مکزیک نشد، اما ما احتمالات را در نظر گرفته‌ایم و شرایطی را به وجود آوردیم که نفرات دوم را در هر سه وزن المپیکی داشته باشیم تا اگر این اتفاق رخ داد دست ما خالی نماند.

سرمربی تیم ملی  در پاسخ به این سوال که آیا مسعود حجی‌زواره در صورت نرسیدن خدابخشی شانس المپیکی شدن دارد یا خیر، گفت: بله، ببینید تا نفرات 2 رنکینگ هر کشور این مجوز را دارند که اگر برای نماینده‌ شان مشکلی پیش آمد یک تکواندوکار دیگر را جایگزین کنند. آرمین هادی‌پور و امید عمیدی هم مثل حجی زواره این شرایط را دارند که در صورت نیاز جایگزین شوند و به همین دلیل دستان ما در صورت مشکل خالی نخواهد بود. چشم‌انداز ما تا المپیک 2020 توکیو است و علاوه بر اینکه برای المپیک برزیل نفراتی را آماده کرده‌ایم از حالا برای حضور در المپیک توکیو نیز تکواندوکارانی را داریم.

مقانلو در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط فعلی تیم ملی می‌توانیم در برزیل مدال کسب کنیم یا خیر، گفت: شرایط المپیک متفاوت است. کسی که از لحاظ روحی و روانی به باورهایش نزدیک باشد می‌تواند نتیجه مطلوبی کسب کند. ما قهرمانان بزرگی داشته‌ایم که توانسته‌اند در المپیک خوش بدرخشند. امیدوارم شرایطی را فراهم کنیم که بچه‌ها به باورهای خود برسند و به استرس‌های حاکم بر مسابقات غلبه کنند و در برزیل نتیجه کسب کنند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که دلیل واکنش‌های تند شما به صحبت‌های مهمان‌دوست چیست و فکر نمی‌کنید این واکنش‌‌های تند برای تیم ملی حاشیه درست کند، عنوان کرد: ما چیزی به نام حاشیه نداریم. من در مکزیک بعد از اینکه تیم ملی آذربایجان نتیجه کسب کرد به آنها تبریک گفتم. میلاد بیگی و رضا مهماندوست به عنوان یک ایرانی افتخار ما هستند، اما فکر نمی‌کنم موفقیت در این رقابت‌ها نیازی به منیت‌ها داشته باشد. از مهماندوست توقع نداشتم که با بازیکن قرضی و در مسابقات جام جهانی بیاید و نتیجه بگیرد و اینطور در بوق و کرنا کند.

وی در ادامه گفت: من می‌گویم مهماندوست چرا وقتی در طول این چند سال اخیر تکواندو افتخارات و عناوین مختلفی را کسب کرد یک تبریک به جامعه تکواندو نگفت. سوال من این است که آیا او حاضر است حقوق 5 هزار دلاری و پاداش 100 هزار دلاری دست بکشد و با حقوق هزار دلاری کار کند؟ اگر اینطور است بیاید و ما هم حرفی نداریم.

مقانلو در مورد دلیل شکست تیم ملی در فینال مسابقات جام جهانی، خاطرنشان کرد: ما با روسیه بازی بسیار سنگینی را داشتیم و پس از آن زمان زیادی برای ریکاوری نداشتیم و در فینال بازی را واگذار کردیم حالا هم مبارکش باشد و دیگر نیازی نیست این موفقیت را در بوق و کرنا کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطرنشان کرد: مهماندوست چند روزی است که در رسانه‌ها منم منم می‌کند. من نمی‌دانم که چرا او اینطور رفتار می‌کند. بنده به او این موفقیت را تبریک گفتم، اما سوال من این است که آقای مهماندوست شما که صحبت از عزت ملی می‌کنید آیا از سه میلیون حقوق خود در آن مقطع گذشتید تا مثل محمد بنا بعد از المپیک بروید؟ او زحمات سه ساله کادرفنی را بر باد داد و ما حرفی نزدیم. من نمی‌دانم او چرا مدعی شده آذربایجان امکانات ندارد. شما که می‌گویی من پولی ندارم، باغ 4 هزار متری ات در کرج چیست؟

مقانلو در ادامه انتقادهای عجیب خود، گفت: ما به عنوان بهترین مربی جهان در بین 148 کشور دنیا انتخاب شدیم. به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شدیم و هیچ حرفی نزدیم. در کار مهماندوست مانده‌ام. بدتر از همه این است که برخی از دوستان نمی‌دانم که چرا اینطور برخورد می‌کنند؟ نمی‌دانم ما در ایران زندگی می‌کنیم یا در آذربایجان؟ من مانده‌ام عزت ملی چه شد؟ دوستان بدانند که اینجا ایران است!

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما از رسانه‌ها دلخور شده‌اید، گفت: کلی می‌گویم، مطبوعات و رسانه‌ها را طی این دو روز گذشته نگاه کنید. اصلا دنبال چه می‌گردند؟ یعنی آنها مدعی هستند که اگر رضا مهماندوست بود تیم ملی قهرمان جهان می‌شد؟ خب تیم ملی قهرمان جهان و آسیا شده است.

مقانلو در واکنش به صحبت‌های مرتضی کریمی که مدعی شده صحبت‌های مقانلو برای تیم ملی حاشیه‌ سازی می‌کند گفت: من با صحبت‌های او کاری ندارم، اما قبول دارم که باید از حاشیه‌ها دور باشیم. من می‌گویم سال، سال المپیکی است و باید آرامش داشته باشیم اما یکسری از دوستان نمی‌خواهند که ما آرام باشیم. من فکر می‌کنیم موفقیت‌های تکواندو یک مقدار آنها را اذیت می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول