اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از چین تایپه

سردبیر نشریه یونیورسیاد: از انتشار اخبار افتخار‌آفرینی‌های ایرانیان خوشحال می‌شوم

سردبیر نشریه روزانه مسابقات یونیورسیاد گفت: خوشحال می‌شوم که اخبار افتخار‌آفرینی ورزشکاران ایران را منتشر کنم.

سردبیر نشریه یونیورسیاد: از انتشار اخبار افتخار‌آفرینی‌های ایرانیان خوشحال می‌شوم

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از چین تایپه، خانم هان های نون اظهارداشت: از نظر مرتبه شغلی سردبیر نشریه روزانه مسابقات دانشجویان جهان هستم و بر کار وب سایت مسابقات نیز نظارت می‌کنم اما خودم را در کنار همه همکارانم می‌بینم. همکاری مثل همه آنها هستم. چون به کار گروهی در عرصه روزنامه نگاری اعتقاد راسخ دارم.

وی که با خبرنگار اعزامی فارس به چین تایپه گفت‌وگو می‌کرد، افزود: همه مقدمات آماده‌سازی برای انجام چنین پروژه‌ای از اواسط زمستان گذشته آغاز شد.ما جلسات متعددی برگزار کردیم و ابتدا تیم خودم را برای پوشش تصویری و خبری مسابقات انتخاب کردم. به همین خاطر 50 خبرنگار و 25 عکاس با تجربه برگزیده شدند و بعد، گام بعدی یعنی خواسته‌های خود را برای ارائه بهترین پوشش خبری بازی‌ها مطرح کردیم.

هان های لون ادامه داد: همه خبرنگاران ما، به طور دقیق می‌دانند از مسابقات چه گزارشی را باید تهیه کنند و به زبانی ساده دراختیار گذارند. همین انتظار از عکاسان نیز هست. همه به چارچوب‌های کاری آشنا هستند. آنها آنقدر خوب و دقیق کار می‌کنند که من بیشتر نقش ناظر را دارم.

وی آنگاه عنوان کرد: تمام گزارشاتی که در طول روز کسب می‌کنیم، در یک بسته خبری حفظ می‌کنیم. البته از این گزارشات در وب سایت رسمی بازی ها استفاده می‌شود. اما برای درج در روزنامه تا ساعات پایانی مسابقات هر روز صبر می‌کنیم. آنگاه 15 گزارش برتر برای انتشار انتخاب می‌شوند که به سرعت کار طراحی صفحه انجام شده  در ساعت 2 بامداد برای انتشار به چاپ‌خانه می‌فرستیم.

سردبیر نشریه روزانه مسابقات ورزشی یونیورسیاد همچنین عنوان کرد: من 45 سال دارم و حدود 25 سال است که در عرصه روزنامه‌نگاری فعالیت می‌کنم. تحصیلاتم در بهترین دانشگاه تایوان در همین رشته بوده و پدرم نیز خبرنگار تلویزیون و مطبوعات بودند. تاکنون به کشورهای زیادی برای تهیه خبر و گزارش سفر کرده‌ام که جام جهانی برزیل از این جمله بوده است. هر چند در طول روز بطور متوسط 10 ساعت کار می‌کنم، یعنی بیشترین وقتم را در خارج از خانه و محیط خانواده هستم اما در این سال‌ها تلاش کردم تعادل منطقی بین کارم و خانواده ایجاد کنم. من حتی برخی سوژه‌های خبری‌ام را از پدر یا مادرم گرفته‌ام و خارج از شرایط کاری کنونی در یونیورسیاد، در روزنامه مطرح شهر تایپه، کار می‌کنم.

هان های لون همچنین اظهارداشت: به عنوان یک شهروند تایوانی، به ورزشکاران ایرانی خوشامد می‌گویم. خوشحال می‌شوم که به عنوان سردربیر نشریه اخبار افتخارآفرینی‌های آنها  و مصاحبه‌های‌‌شان  را در نشریه ام منتشرکنم.

پیکارهای یونیورسیاد تایپه 2017 از روز یکشنبه آغاز شد و تا تاریخ 8 شهریور در چین تایپه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول