اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عنایتی: تلاش می‌کنیم سیاه جامگان از بحران خارج شود

مرزبان: ارزش میثاقیان را کسی نمی تواند زیر سوال ببرد/ عباسی: سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم

سرمربی جدید تیم فوتبال سیاه جامگان گفت: خيلي ها به من گفتند با آمدن به اينجا پايم را در آتش مي گذارم اما من بايد شهامت خودم را نشان مي دادم.

مرزبان:  ارزش میثاقیان را کسی نمی تواند زیر سوال ببرد/ عباسی: سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا مرزبان در نشست خبری اظهار داشت: تیم مردم مشهد این تیم است، درست است پدیده هم از مشهد است اما شناسنامه فوتبال این شهر و تیم اول مشهد سیاه جامگان است.اگر من به جای میثاقیان نمی آمدم، یک نفر دیگر می آمد و اینکه من همیشه پشت میثاقیان قرار می گیرم تقصیر من نیست.
وی افزود: ارزش میثاقیان را کسی نمی تواند زیر سوال ببرد، ولی اهداف کلان مدیریتی را نمی شود کاری کرد. وقتی تیمی نتیجه نمی گیرد باید برای احترام به مردم برایش ارزش قایل شویم.مردم با سیاه جامگان زندگی می کنند و ما به دنبال این هستیم تا این تیم را به جایگاه اصلیش برسانیم و تاریخ سازی کنیم.

*  احساس خوبی به مردم مشهد دارم

مرزبان ادامه داد: همواره این احترام را برای مشهدی‌ها قائل هستم زیرا ۲ سال خوب را در مشهد گذراندم. با سرمربیگری میثاقیان به لیگ برتر رسیدیم و سال بعد از آن هم در لیگ برتر موفق بودیم، احساس خوبی به مردم مشهد داشتم و مهمان نوازی ویژه‌ای در این شهر وجود دارد.پیش از اینکه از مشهد بروم، قرار بود باز هم در پدیده بمانم. قرارداد هم امضا شد اما شرایط بسیار سخت بود، زیرا باید بسیاری از مسایل تیم را خودم حل می‌کردم. پس از اینکه دیدم امکان ادامه همکاری میسر نیست به پیکان رفتم.دنیای فوتبال دنیای پیچیده‌ای است. درحالیکه چند هفته به پایان لیگ صعود پیکان به لیگ برتر مسجل شده‌بود، اما به من اعلام شد که نباید برای فصل بعد فعلا خریدی انجام دهم.
* گاهی بحران به جایی می‌رسد که باید تغییرات ایجاد شود
وی تصریح کرد: راهی را به همراه عنایتی و دیگر دوستان انتخاب کرده‌ایم که پایانش روشن است، وقتی به رضا گفتم قرار است به تیم شهرت کمک کنیم هیچ حرف منفی نزد و قرار بر این شد تا راه را آغاز کنیم. حسن نیت پشت این جریان است و مهمتر از همه مردم کوچه و خیابان هستند که تاریخ این شهرند و با ابومسلم و مشکی زندگی می‌کنند.
میثاقیان فصل گذشته کاری عجیب کرد و با شجاعتی مثال‌زدنی تیم را حفظ کرد. ما مربیان گاهی به جایی می‌رسیم که دیگر حرکت رو به جلو وجود ندارد، در این شرایط تقصیر هیچکس نیست. بن‌بست گاهی به جایی می‌رسد که پس از یک بازی بحرانی مسوولین باشگاه به این نتیجه می‌رسند که باید تغییرات ایجاد شود. مثل ماجرای بایرن و آنچلوتی.

مرزبان در خصوص اضافه شدن هولگه فاخ بازیکن سابق تیم ملی آلمان به کادر فنی سیاه جامگان گفت: فاخ از دوستانم است که قرار بود در پدیده هم به من کمک کند، بیش از ۵۰۰ بار در بوندس‌لیگا بازی کرده. وی حتی با من تماس گرفت و گفت اگر فکر می‌کنی می توانم کمک کنم بیایم. هنوز صحبتی در این باره نداشته‌ایم و به کادرفنی فعلی حس خوبی دارم.نباید احساس شود انقلاب شده، به همین دلیل است که به اکبر اقا هم گفتیم بماند. ‌آنالیزوری که داریم را نمی‌شناسم، قرار شده صحبت کنیم. اضافه شدن فرد بستگی به این دارد که تیم نیاز دارد یا نه.برایم افتخار بزرگی است که رضا در کنار ماست. این حضور کمک بزرگی به ما می‌کند.یورگن کلینزمن و دونگا یک روز هم سرمربی نبودند اما ناگهان سرمربی تیم ملی شدند، میثم هم در پیکان در کنارم بود که موفق بودیم و توانستیم خوب کار کنیم. بچه های کادرفنی را باز گذاشته ام و گفته‌ام هرکس بخواهد می‌تواند بماند‌.

عباسی: دیروز سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم

عباسی هم در نشست خبری عنوان کرد: میثاقیان را از زمانی که زبان باز نکرده بودم می شناسم و دیروز سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم. یک زمانی در فوتبال آدم ها به یک جایی می رسند که باید تصمیم گروهی بگیرند و به آینده فکر کنند.امروز سرمربی جدید تیم، علیرضا مرزبان است. آرمین رهبر مدیر تیم، رضا عنایتی، میثم رضاپور، باقر احمدی، مربیان تیم هستند و کاظمی، رویانیان، من، محمدرضا عباسی و رحمان نادری اعضای هیات‌مدیره هستند تا در این فضای ناعادلانه لیگ بتوانیم به عنوان باشگاهی خصوصی فعالیت خود را ادامه دهیم.

عباسی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت میثاقیان در سیاه جامگان چه شد، گفت: با مرزبان همزمان با میثاقیان در فصل گذشته صحبت کرده‌ بودیم. در آن برهه مرزبان گفت امروز دوای درد شما میثاقیان است. در نهایت هم میثاقیان سرمربی شد.اما بعد از بازی با پیکان به این نتیجه رسیدم که شرایط خوبی نداریم‌. احساس کردیم که اتفاقی باید بیافتد، آدم‌ها در سنین مختلف شاید عملکردهای مختلفی داشته‌ باشند. اصلا و ابدا از پیش برنامه‌ریزی شده نبود. بعد از بازی با پیکان خیلی فکر کردیم و قرار بر این شد که به میثاقیان کمک کنیم تا با استفاده از تعطیلات در برابر سپاهان موفق باشیم اما این اتفاق رخ نداد و باختیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید در کادرفنی تیم تغییر ایجاد کنیم‌. دلایل زیادی داشتیم و همان صبح به مرزبان زنگ زدم زیرا مرزبان را از مدت‌ها قبل زیر نظر داشتم. به دوستی مشترک زنگ زدم و ایشان گفت مرزبان در آلمان است.
قبل از اینکه مرزبان به ایران بیاید و جلسه را تشکیل دهیم، با یک مربی شاغل در لیگ برتر هم صحبت کردیم. در نهایت از شب تا ۲ و نیم صبح با مرزبان جلسه داشتیم و به توافق رسیدیم.

عنایتی: تلاش می‌کنیم سیاه جامگان از بحران خارج شود
عنایتی در خصوص همکاری با مرزبان گفت:‎برای میثاقیان ‌آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم همواره موفق باشد. ‎ چند ماه قبل به مرزبان قول داده‌بودم و وقتی زنگ زد، کلا ۲ دقیقه مکالمه ما طول کشید. بیشتر از اینکه به مسایل پیشرفتی و فنی فکر کنیم، به مسایل احساسی فکر می‌کنیم‌. شاید فردا روزی به ما بگویند بروید؛ در همه کارها احساسات غلبه می‌کند و این بد است. همه ما روزهای خوب و بد زیادی داریم اما باید حرفه‌ای فکر کنیم.

وی افزود: این تیم شهرم است و دوشت داشتم یک بار دیگر کمک کنم و حالا این شرایط به وجود آمده تا هر کاری از دستم بر می آید انجام دهم. در کنار سایرین روزهای خوبی در انتظارمان است و به امید خدا تلاش می کنیم تا سیاه جامگان از بحران خارج شود. 

انتهای پیام/ا
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول