اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

برخی همکاران چانه زدند سهمیه زیاد شود، ما برعکس بودیم

علی‌نژاد: بردن سیاهی لشکر اتلاف بیت‌المال خواهد بود/ بازی های آسیایی از جهانی هم بزرگتر است

رئیس فدراسیون ووشو گفت: ما بر عکس برخی همکاران که چانه زدند سهمیه آسیا زیاد شود ما چانه زدیم سهمیه کم شود.

علی‌نژاد: بردن سیاهی لشکر اتلاف بیت‌المال خواهد بود/ بازی های آسیایی از جهانی هم بزرگتر است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی علی‌‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران پیش از اعزام تیم ملی ووشو به بازی‌های آسیایی از شرایط تیم و آمادگی نفرات اعزامی به اندونزی گفت: برای حضور در بازی‌های آسیایی کار یک روز و دو روز نیست. حداقل 4 سال طول می‌کشد تا یک تیم به بازی‌های آسیایی اعزام شود. یکی از اشکالات ما این است که به آینده نزدیک فکر می‌کنیم. این هم به دلیل گرفتن نتیجه است. در هر حال اینطور نیست که بعد از بازی‌های آسیایی و المپیک یک رشته به فراموشی سپرده شد و بعد از آن در آستانه المپیک و بازی‌های آسیایی دوباره آن رشته را یاد کنیم. امیدوارم اتفاقاتی که بعد از بازی‌های آسیای اینچئون برای ووشو رخ داد و فراموش شد، دوباره بعد از بازی‌های آسیایی اندونزی رخ ندهد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: امسال 10 درصد بودجه ما در کمیته ملی المپیک افزایش پیدا کرده که این کار کم سابقه‌ای است و رئیس کمیته ملی المپیک بودجه ما را افزایش داده است. عدد بودجه سال‌های قبل روی سایت است. ما 4 سال قبل (93) یک میلیارد و 250 میلیون بودجه دریافت کردیم. خدا را شکر می‌کنیم سرپا هستیم. اوضاع خوب است و در مسابقات جهانی هم قهرمان شدیم. امسال نیز در رقابت‌های جهانی قهرمان شدیم. فدراسیون تلاش کرده از منابع داخلی استفاده کند و از منابع دولتی استفاده نکند. روز اول شهریور مسابقات ما تمام می‌شود امیدوارم بعد از آن ووشو فراموش نشود و دوباره با نزدیک شدن به بازی‌های آسیایی به یاد ووشو نیفتیم.

علی‌نژاد در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا به واسطه اینکه میزبان در اوزان سنگین شرایط مدال‌آوری خوبی نداشت، متاسفانه در وزن 75 کیلوگرم رقابتی برگزار نخواهد شد. دوره‌های قبل ما 5 وزن را داشتیم اما این دوره 4 وزن داریم. متاسفانه در وزن 75 کیلوگرم مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود. ما در وزن 75 کیلوگرم قهرمان جهان داریم که دو دوره مدال طلا گرفته است. قلی‌پور و لادور مدال‌آوران سنگین‌وزن من هستند. یوسف صدری قهرمان جهان شده بود و در این وزن که متاسفانه این شانس را در بازی‌های آسیایی از دست دادیم. تنها تفاوتی که بازی‌های آسیایی جاکارتا با بازی‌های آسیایی دوره قبل دارد، همین موضوعی است که به آن اشاره کردم. امروز ترکیبی که در تیم ملی است، عموما در رده‌های سنی پایه تربیت شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه با تمام شرایطی که میزبان مسابقات برای این دوره در نظر گرفته گفت: با این حال و اوضاع، اوضاع بدی را برای ووشو در اندونزی نمی‌بینم. ما با مشکلات مالی بی‌توجهی و کم توجهی که از سوی همکاران شده تمام تلاش‌مان را کردیم که یک چیزی مثل اینچئون در اندونزی رخ دهد. ملی‌پوشان ما 4 ماه است در اردو هستند و بچه‌های ما از فیلترهای مختلف رده شده‌اند. این نفرات در جام پارس که به عنوان یک دیدار تدارکاتی بود حضور پیدا کردند. با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دولت ما سعی کردیم برای دیدار تدارکاتی به مسابقات برون مرزی اعزام نشویم و از این دیدارها به عنوان رویداد تدارکاتی در کشورمان استفاده کنیم. تیم ملی اندونزی در این اردوی داخلی حضور داشت و با ملی‌پوشان ما دیدار تدارکاتی داشتند. در برخی اوزان نمایندگان اندونزی ووشوکاران خوبی هستند. سال 2014 مریم هاشمی به نماینده اندونزی باخت و مدال نقره جام جهانی را کسب کرد. این برنامه‌ای بودکه ما در این مدت داشتیم. برای خواهران منصوریان هم که در چین حضور داشتند و تمرینات خوبی را آنجا پیگیری می‌کردند. در واقع در این مدت ووشوکاران ما حریفان تمرینی خوبی داشتندو در بخش تالو و ساندا بانوان مربی چینی داریم. در بخش ساندای مردان مربی ایرانی استفاده کرده‌ایم. ترکیب مربیان‌مان از سال 2015 بر عهده اوجاقی و نوروزی بوده است. این دو مربی با این تیم کار می‌کنند شناخت خوبی از خود و بازیکنان دارند. 

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه گفت‌: مجموعا ما 9 نفر به بازی‌های آسیایی اعزام خواهیم کرد. 4 نفر در بخش ساندای مردان هستند در وزن 56 کیلوگرم رضا سبحانی نماینده کشورمان است که وی در سال 2011 در مسابقات جوانان آسیا مدال نقره کسب کرده است. او در تیم ملی جوانان پرورش یافته و در اردوهای مختلف حضور داشته است. اما در تیم ملی بزرگسالان به مسابقات اعزام نشده است و برای اولین بار است که به مسابقات اعزام می‌شود. در وزن 60 کیلوگرم عرفان آهنگریان سال 2014 در مسابقات جوانان جهان مدال طلا کسب کردند. سال 2016 قهرمان آسیا و در سال 2017 در کشورهای اسلامی مدال طلا گرفته و بعداز آن هم در یونیورسیاد حضور پیدا کردند. در وزن منهای 65 کیلوگرم ما فرود ظفری را داریم. سال گذشته طلای کشورهای اسلامی را کسب کرده و او سال‌هاست در اردوی تیم ملی حضور دارد. وزن 70 کیلوگرم محسن محمدسیفی یکی از پرافتخارترین ووشوکاران حاضر در بازی‌های آسیایی است. او بعد از احسان حدادی جزو دو مدال‌آوران طلایی کاروان ورزش ایران است. احسان سه طلا دارد و محسن سیفی دو طلا دارد. 4 مدال طلای بزرگسالان جهان را دارد و حتی احسان حدادی هم مثل او طلای جهانی ندارد. سیفی طلای کشورهای آسیایی دو طلای قهرمانی آسیا و مدال‌های آسیایی بسیار زیاد دیگری دارد.

علی‌نژاد در ادامه صحبت‌هایش با اشاره ب ه نفرات اعزامی در بخش بانوان به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: ساندای بانوان در وزن 52 و 60 کیلوگرم اعزام خواهند شد. الهه منصوریان در وزن 52 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی گوانگجو مدال برنز کسب کرد و در بازی‌های اسیایی اینچئون مدال نقره به دست آورد. او دو طلای جهان، یک نقره جهان و یک طلای قهرمانی آسیا را دارد. الهه منصوریان از سال 2007 در تیم ملی جوانان بوده و کارش را از تیم ملی جوانان شروع کرده است. شهربانو منصوریان نماینده منهای 60 کیلوگرم اعزامی به اندونزی است. او 4 مدال طلای جهان را دارد که ما به غیر از شهربانو در این وزن مریم هاشمی را داشتیم که او خداحافظی کرد. اما شهربانو همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. او دو طلای آسیا و دو طلای جام جهانی را دارد. یکی از پرافتخارترین قهرمانان در بخش بانوان است. مهمترین نکته این است که دو خواهر در کنار هم به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد. این دو خواهر برای دومین بار است که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند و می‌توانند به هم کمک کنند.

وی در ادامه افزود: ما در تالوی مردان نماینده‌ای نخواهیم داشت و این تصمیم بنده بوده چرا که اعتقاد من بر این است که باید کاروان کیفی باشد. گویا سیاست کمیته ملی المپیک و جوان چیزی دیگری بوده چون کاروان بلندی قرار است به بازی‌های آسیایی برود. ووشو جزو رشته‌های مدال آور است. ما از 4 سهمیه در تالو به خاطر اینکه شرایط مدال‌آوری در این بخش را نمی‌دیدیم، تصمیم گرفتیم اعزام نکنیم. ما بر عکس برخی همکاران که چانه زدند سهمیه آسیا زیاد شود ما چانه زدیم سهمیه کم شود.

 

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه گفت: زهرا کیانی از 9 سالگی در اردوهای تیم ملی بوده است او 10 سال در اردو حضور دارد. طلای زیادی در رده‌های جهانی گرفته است. در بزرگسالان سه سال پیش او مدال نقره جهان را گرفت و در تالو روی وی حساب ویژه‌ای باز کردیم. هانیه رجبی 10 سال است در اردوهای تیم ملی است و سال پیش او مدال برنز جهان را گرفت. فاطمه حیدری یونیورسیاد سال گذشته مدال کسب کرده است. در واقع این نفرات مدال‌آور بودند. در طول تاریخ ووشو در بخش تالو یک برنز در بازی‌های آسیایی  داشته‌ایم و مدال‌های دیگر ما در ساندا بود. احسان پیغمبری در بازی‌های آسیایی گوانگجو مدال برنز کسب کرده است.از سال 1998 در کاروان ایران 5 نفر در بخش مردان اعزام شدند اولین باری بود که ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کرد. سال 2002 در بوسان 7 ورزشکار باز هم در بخش مردان اعزام شدند. 2006 دوحه باز هم 7 نماینده بودند که همه در بخش مردان اعزام شدند و در سال 2010 برای اولین بار خانم‌ها را اعزام کردیم. 8 نفر در بخش مردان و 2 نفر بانوان اعزام شدند که خدیجه آزادپور برای اولین بار مدال آور شد. دوره قبل 6 نفر در بخش مردان و 4 نفر در بخش بانوان در سال 2014 اعزام کردیم. این دوره تعداد بانوان بیشتر بوده است. امیدوارم نتایج اینچئون در جاکارتا برای مان تکرار شود.

علی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که گویا فدراسیون قول پاداش مدال‌آوران در بازی‌های آسیایی را داده و این پاداش به چه صورت پرداخت می‌شود،؛ گفت: روزی که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک به اردوی تیم ملی آمدند ما قول دادیم به مدال‌آوران طلایی نقره و برنز پاداش پرداخت کنیم. پاداش ما به طلایی‌ها 5 هزار دلار خواهد بوداما مسئولان ورزش قول خاصی ندادند. قول آنها در رابطه با گسترش آکادمی ووشو بود که ما آن را پیگیری می‌کنیم. بنده می‌گویم ما اگر نتایج دوره قبل را تکرار کنیم این اتفاق بزرگی است. ما هم اهل پیش‌بینی نیستیم. ووشو ورزش تک حذفی است و این کار سختی است. بچه‌های ما انگیزه بالایی دارند و هر کدام شخصیت قهرمانی را دارند. در مورد پخش مستقیم مسابقات احتمال دارد مسابقات تالو پخش شود اما در بخش ساندا به خاطر پوشش حریفان بعید می‌دانم پخش شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه کار باید کرد که بعد از بازی‌های آسیایی ووشو فراموش نشود، گفت: ما که کارمان را انجام می‌دهیم. سال گذشته قهرمان جهان شدیم امسال قهرمان جهان شدیم و کارمان را انجام می‌دهیم و متوقف نمی‌شویم.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که با این همه افتخارات که شما به آن اشاره کردید چرا پیشنهاد پرچمداری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را به کمیته ملی المپیک ندادید، گفت: تصمیم در مورد پرچمداری بر عهده هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بوده است. بنده محسن سیفی و خواهران منصوریان را به رئیس کمیته ملی المپیک پیشنهاد دادم چون به این نفرات اعتقاد داشتم که می‌تواننند پرچمدار باشند. در هر حال دوستان به این جمع‌بندی رسیدند و انتخاب کردند ما هم به احترام انتخاب آنها احترام گذاشتیم. علیزاده هم از دختران خوب ایران است امیدوارم فشار روحی روانی پرچمداری کاروان باعث نشود او تحت فشار قرار گیرد.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که شما 4 سهمیه در بخش تالوی مردان داشتید و چرا این نفرات را اعزام نکردید چون آنها می‌توانستند در این رویداد مهم کسب تجربه کنند، گفت: باید به بازی‌های آسیایی نگاه کیفی شود. المپیک و بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه نیست. تجربه باید جای دیگر کسب شود و اعتقاد من این است هر چه کاروان ایران کیفی‌تر اعزام شود، نتایج بهتر می‌شود. بردن سیاهی لشکر جز اتلاف بیت‌المال چیز دیگری ندارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: بازی‌های آسیایی برای ووشو که المپیکی نیست، رویداد بسیار مهم و بزرگی است. تمام قهرمانان بزرگ ووشوی دنیا در این قاره حضور دارند ما مثل بعضی رشته‌ها نیستیم که آسیا برای آنها زنگ تفریح باشد و می‌روند مدال‌های خوبی کسب می‌کنند. ما تمام حریفان‌مان در آسیا هستند و این رویداد بزرگی است و حتی بزرگتر از مسابقات جهانی.

 

رئیس فدراسیون ووشو در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: برای بانوان ایران توفیق آرزوی موفقیت دارم یک خواهش که دارم این است رشته‌های مدال آور ما در روزهای اول هستند و یک خطری احتمالا وجود دارد ممکن است در روزهای اول رشته‌های مدال‌آور نتوانند مدال کسب کنند اما یک مقدار صبور باشید و اجازه دهید به پایان مسابقات برسیم. به هر حال فضای مجازی شرایطی را ایجاد کرده که همه از همه چیز مطلع می‌شوند لذا خواهش می‌کنم در طول بازی‌های آسیایی صبور باشیم و پس از آن نقد کنید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول