اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

همه باید به قانون احترام بگذارند

اسبقیان: روسای بازنشسته برای اجرای قانون اعلام آمادگی کردند/ مشکلی از سوی فدراسیون جهانی پیش نمی‌آید

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: تا 24 آبان ماه مهلت قانونی داریم و تا آن زمان روسای فدراسیون‌ها برای اینکه مشکلی از طرف فدراسیون جهانی پیش نیاید، قانون را اجرا می‌کنند.

اسبقیان: روسای بازنشسته برای اجرای قانون اعلام آمادگی کردند/ مشکلی از سوی فدراسیون جهانی پیش نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدشروین اسبقیان درخصوص اظهارات احمد ضیایی مبنی بر اینکه قانون وضع شده برای فرداها است و شامل گذشته نمی‌شود، اظهار داشت: همه باید به قانونی که در کشور و در نظام جمهوری اسلامی مصوب می‌شود، احترام بگذارند. دوستان در فدراسیون‌ها بسیار زحمتکش بودند و موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند، اما حالا قانون اینگونه است.

وی ادامه داد: شاید جالب باشد بدانید که قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها پیش از اینکه مصوب شود هم با دستور سلطانی‌فر در وزارت ورزش‌وجوانان و فدراسیون‌های ورزشی اجرا شد، یعنی افرادی در انتخابات حضور پیدا کردند که ایثارگر بودند و بازنشسته‌ها کنار گذاشته شدند. اینکه گفته می‌شود حدود 10 فدراسیون شامل این قانون می‌شوند به نحوی است که همگی آنها ایثارگر هستند، اما آن زمان قانون به گونه‌ دیگری بود یعنی افراد باید حداقل 6 ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حاضر می‌شدند، اما حالا قانون‌گذار مطلبی را مصوب کرده که جانبازان بالای 50درصد و یا فرزندان شهدا یا ایثارگرانی که بیش از سه سال در اسارت بوده‌اند، می‌توانند فعالیت کنند. سلطانی‌فر هم گفته متاسفیم که نمی‌توانیم دیگر در خدمت این دوستان باشیم، اما از مشاوره‌های آنها باید استفاده کنیم. 

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست وزارت ورزش زودتر به افرادی که شامل این قانون می‌شوند دستور دهد تا از سمت خود استعفا دهند، گفت: این اتفاق در وزارت ورزش در حال صورت گرفتن است. دوستان ما همگی کمک خواهند کرد تا قانون به درستی اجرا شود. با چند رئیس فدراسیون که شامل این قانون می‌شوند صحبت کردم و آنها اعلام آمادگی کردند و گفتند که ما هماهنگ با وزارت ورزش اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

اسبقیان خاطرنشان کرد: تا 24 آبان ماه مهلت قانونی داریم و تا آن زمان روسای فدراسیون‌ها برای اینکه مشکلی از طرف فدراسیون جهانی پیش نیاید، قانون را اجرا می‌کنند. البته مشکلی هم از سوی فدراسیون جهانی پیش نمی‌آید، چون فدراسیون‌های جهانی به قوانین داخلی کشورها براساس منشور المپیک احترام می‌گذارند. وزارت ورزش ملزم است که قانون را اجرایی کند و قبل از موعد مقرر هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی که با رادیو تهران گفتگو می کرد، درمورد اینکه گفته می‌شود این قانون شامل حال 13 فدراسیون ورزشی می‌شود، عنوان کرد: من 13 رئیس فدراسیون را تایید نمی‌کنم، چون سوابق دوستان درحال بررسی است. مواردی را داریم که بازنشسته نشده‌اند و به همین دلیل از همه می‌خواهم تا موعد مقرر صبر داشته باشند. مطمئن هستم هیچ رئیس فدراسیونی به خودش اجازه نمی‌دهد برخلاف قانونی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را که مصوب کرده با فدراسیون جهانی مذاکره کند. قانون برای همه فدراسیون‌ها در نظام جمهوری اسلامی مشترک است و همه ما که در سیستم‌های اداری کشور مدیریت کرده و دنبال اجرا قانون بودیم باید پیشقدم باشیم و به قانون احترام بگذاریم. 

اسبقیان گفت: رئیس فدراسیون‌هایی که الان سرکار هستند و بازنشسته هستند، اما با شرایط ایثارگری آن زمان روی کار آمدند، اما حالا شرایط تغییر کرده است بنابراین قانون جدید اجرا می‌شود و دوستان خودشان هم می‌دانند که شرایط چگونه است. با تعامل و هماهنگی خوب سرپرست فدراسیون‌ها توسط مقام عالی وزارت به زودی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول