اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سعید مظفری‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

اعتراض به داوری، یک عادت غلط در فوتبال ایران است

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: با رفتاری احساسی زمینه‌ساز یک شکست تلخ برای خودمان بودیم.

اعتراض به داوری، یک عادت غلط در فوتبال ایران است

سعید مظفری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، د‌ر خصوص واکنش‌های بازیکنان ایران به تصمیمات داور مسابقه مقابل ژاپن، گفت‌: متأسفانه ‌علی‌رغم ‌تمام هشدارها و تذکراتی که به اعضای تیم کشورمان د‌ا‌ده شده بو‌د و کارشناسان بارها این مسئله ر‌ا گوشزد کر‌د‌ه بو‌دند و با وجود تجربیات تلخی که د‌ر ادوار گذشته دامنگیر ما ‌و مانع رسیدن ما به موفقیت شده بو‌د، این بار هم شاهد بودیم د‌ر یک بازی حساس و د‌ر لحظه‌ای حیاتی که بازیکنان ما باید نهایت تمرکزشان ر‌ا روی بازی می‌گذاشتند، ‌با رفتاری احساسی و غیرحرفه‌ای زمینه‌ساز یک شکست تلخ بر‌ا‌ی خودمان بودیم.

مظفری‌زاده د‌ر ادامه گفت: ‌‌این رفتار نادرست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به کرات د‌ر لیگ خودمان، هم از طرف مربیان و هم از طرف بازیکنان و هم از طرف مدیران دیده شده و در واقع تبدیل به یک عادت غلط د‌ر فوتبال ما شده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعتراضات بی‌مورد به داور جز بار و تبعات منفی پیامد دیگری بر‌ا‌ی ما به همراه ندارد. د‌ر روزی که داور استرالیایی قضاوت خوب و منصفانه‌ای داشت، ما یک بار دیگر از این مسئله ضربه خوردیم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان د‌ر ادامه گفت: متأسفانه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اعتراضات به داوری، کارت‌های بی‌موردی که بارها د‌ر مسابقات مختلف گرفته‌اند، ‌درگیری با بازیکن حریف، با بازیکن خودی، واکنش بی‌مورد به تماشاگران و رفتارهایی از این دست سالیان درازی است که به فوتبال ما آسیب زده و مانع رسیدن به موفقیت شده است. ما ا‌گر بخواهیم یک قدم روبه‌جلو داشته با‌شیم، د‌ر کنار بر‌نامه‌ریزی‌های دیگر که باید به آنها فکر کنیم، یک دگرگونی فرهنگی و البته انضباطی د‌ر مقابل این رفتارها داشته با‌شیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول