اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

ناکامی داوودی در تکرار عنوان قوی‌ترین جوان جهان و رکوردشکنی‌های یوسفی+فیلم

نمایندگان دسته فوق‌سنگین کشومان موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز مسابقات جوانان جهان در فیجی شدند.

ناکامی داوودی در تکرار عنوان قوی‌ترین جوان جهان و رکوردشکنی‌های یوسفی+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی 2019 جوانان جهان که با حضور 248 وزنه بردار از 47 کشور دنیا، از شنبه 11 خردادماه در فیجی آغاز شده است علی داوودی و علیرضا یوسفی در دسته 109+ کیلوگرم به مصاف 11 وزنه بردار دیگر از کشورهای ارمنستان، گرجستان، ژاپن (2 نفر) چین، لهستان، ترکیه، چک، بلاروس، تایوان و اوکراین رفتند که داوودی با ثبت مجموع 418 کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد. یوسفی نیز با 396 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

 

 

داوودی در حرکت اول یکضرب وزنه 180 کیلویی را بالای سر برد، اما در دومین تلاش موفق به مهار وزنه 191 کیلوگرمی نشد. وی در حرکت سوم وزنه 193 کیلوگرمی را بالای سر برد و مدال طلا را از آن خود کرد.

 

 

 

یوسفی دیگر نماینده کشورمان در این دسته با مهار وزنه‌های 156، 163 و 171 کیلوگرمی به عنوان چهارم رسید. وی که همچنان در رده سنی نوجوانان است موفق شد رکورد یک ضرب نوجوانان جهان که 162 کیلوگرم بود را 9 کیلوگرم ارتقاد داده و به نام خود ثبت کند. 

 

یوسفی در حرکت دوضرب ابتدا وزنه‌ 212 کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در دومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 225 کیلوگرمی شد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 233 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 225 کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و با مجموع 396 کیلوگرم به عنوان سوم دست یابد.

یوسفی با مهار وزنه 225 کیلوگرمی رکورد دوضرب و مجموع نوجوانان جهان را شکست. رکورد دوضرب 212 کیلو بود که به 225 کیلوگرم کیلوگرم ارتقا یافت. رکورد مجموع هم از 383 به 396 کیلوگرم کیلوگرم افزایش پیدا کرد.

داوودی در حرکات اول دوضرب، موفق به مهار وزنه 225 کیلوگرمی نشد، اما در حرکت دوم، این وزنه را بالای سر برد. وی در سومین تلاش نیز موفق به مهار وزنه 233 کیلوگرمی نشد تا با همان 225 کیلوگرم به مدال برنز دوضرب برسد. داوودی که مدافع عنوان قهرمانی بود با مجموع 418 کیلوگرم نایب قهرمان شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول