اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فرزام: در مسافت استاندارد ترکیب اصلی را مشخص می‌کنیم/ رقابت سختی برای کسب سهمیه داریم

سرمربی تیم ملی روئینگ مردان گفت: در صورتی که در مسابقات جهانی بتوانیم نتایج خوبی داشتیم می‌توانیم در کاپ جهانی در قایق دو نفره سهمیه بگیریم.

فرزام: در مسافت استاندارد ترکیب اصلی را مشخص می‌کنیم/ رقابت سختی برای کسب سهمیه داریم

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ مردان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تمرینات ملی‌پوشان ایران برای حضور  در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو، اظهار داشت: تمرینات فعلاً خوب است با توجه به تلاشی که بچه‌ها دارند، خوب کار می‌کنند. ما منتظریم تا در مسافت بلند هم بحث فنی را دنبال کرده و تمرین کنیم. تست‌هایی که داشتیم روند قایقرانان روبه‌ رشد بوده و همین انگیزه مضاعفی را در آنها ایجاد کرده است. من یک ترکیبی را در قایق دو‌نفره گذاشته بودم که رکورد بسیار خوبی را زد.

وی افزود: گام اول برای مسابقات کسب سهمیه المپیک رقابت‌های جهانی اتریش است که شهریور برگزار می‌شود در این مسابقات پیش‌بینی ما این است در ماده دو نفره سنگین‌وزن رقابت کنیم اگر اینجا نتایج خوبی داشته باشیم، خرداد ماه سال آینده در کاپ جهانی می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم.برای مشخص شدن ترکیب ما چند تست‌گیری انجام دادیم، رقابت زیاد است منتظریم به مسافت بلند برویم تا ارنج اصلی را مشخص کنیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ مردان درباه اینکه آیا ترکیب ایران برای مسابقات جهانی مشخص شده خاطرنشان کرد: تمام برآوردها در مسافت هزار متر بوده است اما در مسافت استاندارد شرایط ورزشکار عوض می‌شود، در اولین تست‌گیری، می‌توانیم بگوییم ترکیب چگونه است. در ماده سبک‌وزن هم 4، 5 نفر هستند که باید در مسافت طولانی چندین قایق دونفره را در آب امتحان کنیم تا بهترین ارنج پیدا شود. 12 ورزشکار در اردو خواهند بود که این هفته مشخص می‌شود تمرین ما کجاست. آخرین صحبت‌ها این بوده اردوی مردان در میانه برگزار شود، اما منتظریم ببینیم مذاکرات به کجا می‌رسد. 

فرزام درباره اینکه شما در المپیک ریو با مهسا جاور در بازی‌ها شرکت داشتید فکر می‌کنید بتوانید با تیم ملی مردان هم سهمیه المپیک بگیرید، تصریح کرد: برای من جنسیت خیلی مهم نیست، تلاش می‌کنم کارم را به بهترین شکل انجام دهم. من با بانوان 5، 6 سال کار می‌کردم شرایط رقبا در دستم بود الان هم سعی می‌کنم در بخش مردان همین اتفاق بیفتد، رقبا را پیگیری می‌کنم تا ببینم چه وضعیتی دارند. امیدوارم بتوانیم در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک بگیریم اما مسئله این است که این رقابت در بین دختران و پسران وجود دارد و فدراسیون جهانی تصمیم می‌گیرد کدام قایق به المپیک برود در حالی که این موضوع قبلاً در دست فدراسیون بود.

وی افزود: در المپیک ریو فرقی نمی‌کرد کشورها چه رنگ و چه مدالی کسب کرده‌اند فدراسیون هر کشور تصمیم می‌گرفت، اما الان مردان و زنان را در یک کفه می‌سنجند، فرضاً اگر سه قایق سهمیه المپیک گرفته باشند فدراسیون جهانی می‌بیند کدام قایق مدال بهتری دارد آن را به المپیک می‌فرستد. تعداد سهمیه‌ها در مسابقات قاره‌ای محدود شده است.

فرزام یادآور شد: در صورتی دو قایق از سهمیه قاره‌ای می‌توانند راهی المپیک شوند که هر دو طلا بگیرند به همین دلیل رقابت زیاد شده و هر کسی بهترین مدال را بگیرد به المپیک می‌رود. از طرفی هر کشوری در مسابقات جهانی سهمیه بگیرد، سهمیه‌اش در مسابقات قاره‌ای کاهش می‌یابد. اگر فرضاً ایران در مسابقات جهانی دو سهمیه بگیرد نمی‌تواند در مسابقات قاره‌ای شرکت کند. در مسابقات قاره‌ای هر کشور درصورت کسب سهمیه با 2 مدال هم رنگ، به انتخاب فدراسیون هر کشور، یکی از قایق‌ها به المپیک اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول