اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

جودو قهرمانی آسیا| پرهیزگار تنهایی طلای کاروان جودوی ایران/ باغچی به برنز رسید

علی پرهیزگار، جودوکار وزن 100- کیلوگرم ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا با شکست نماینده تاجیکستان به طلای مسابقات دست یافت.

جودو قهرمانی آسیا| پرهیزگار تنهایی طلای کاروان جودوی ایران/ باغچی به برنز رسید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان با حضور 114 جودوکار در گروه مردان و 78 جودوکار در گروه بانوان از 23 کشور به میزبانی کشور چین تایپه آغاز شده است. امروز(سه شنبه) در دومین روز از این مسابقات و روز پایانی این رقابت‌ها 6 نماینده کشورمان در بخش پسران و دختران  به مصاف حریفان خود رفتند. علی پرهیزگار در وزن 100- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد و سپس نماینده کره جنوبی را در 47 ثانیه ایپون کرد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله وی با غلبه بر حریف ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت. او در دور بعد با «فوجی تاکا» از ژاپن روبه رو شد و این حریف قدر را نیز با شکست بدرقه کرد و جواز حضور در فینال گرفت. وی در فینال این رقابت ها به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با شکست این جودوکار به مدال طلا دست یافت.

نتایج نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:


وزن ۸۱-کیلوگرم:
امین کامیابی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم موفق شد«کونال سجوال» از هند را مغلوب کند. وی در ادامه این رقابت‌ها نماینده استرالیا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله نیز با شکست نماینده قزاقستان به فینال مسابقات راه یافت. کامیابی در فینال این مسابقات به مصاف "هیروترا اویاگی" رفت و در ناهیا با شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

وزن 90- کیلوگرم:
قاسم باغچقی بعد از یک دور استراحت با «ناگاشیما» از ژاپن مبارزه کرد و مغلوب شد. وی در جدول شانس مجدد به مصاف نماینده هند رفت و با شکست این جودوکار حالا برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهد کرد. 
همچنین قاسم باغچقی نیز با شکست حریف خود به مدال برنز دست یافت. 

وزن100- گیلوگرم:
علی پرهیزگار در دور اول استراحت کرد و سپس نماینده کره جنوبی را در 47 ثانیه ایپون کرد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله وی با غلبه بر حریف ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت.او در دور بعد با «فوجی تاکا» از ژاپن روبه رو شد و این حریف قدر را نیز با شکست بدرقه کرد و جواز حضور در فینال گرفت.همچنین قاسم باغچقی به مدال برنز رسید. وی در فینال این رقابت ها به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با شکست این جودوکار به مدال طلا دست یافت.

وزن 100+ کیلوگرم:
فرزین شاهباز در اولین دور با «چن چون چیا» از چین تایپه مسابقه داد و او را مغلوب کرد سپس در دومین مبارزه پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در نیمه نهایی مغلوب نماینده مغولستان شد و حالا باید برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.
 

در بخش دختران:

وزن 63 کیلوگرم:
صدف بیرانوند در نخستین مبارزه به مصاف «لو ینگ لیائو» از چین تایپه رفت و مغلوب شد.

وزن ۷۰ کیلوگرم:
مریم بربط در دور اول استراحت کرد و در دور دوم موفق شد حریف  هندی خود را ایپون کند. وی در ادامه رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی حریفی از چین تایپه را ایپون کرد و به فینال مسابقات راه یافت. بر بط در فینال این رقابت‌ها به مصاف  نماینده قزاقستان رفت و در پایان با شکست مقابل این جودوکار قزاق به مدال نقره مسابقات بسنده کرد.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول