اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

شادی جنجالی مربی تیم ملی والیبال بانوان روسیه/ چشم‌های نژادپرستانه!

اقدام سرمربی تیم ملی والیبال بانوان روسیه پس از صعود تیمش به المپیک 2020 موجب شد تا اتهام نژادپرستی به وی زده شود.

شادی جنجالی مربی تیم ملی والیبال بانوان روسیه/ چشم‌های نژادپرستانه!

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال بانوان روسیه در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک توانست با نتیجه 3 بر 2 کره‌جنوبی را شکست دهد تا جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند. در پایان این مسابقه سرخیو بوزاتو، مربی تیم ملی والیبال بانوان روسیه به ابراز خوشحالی با بازیکنان این تیم پرداخت. در این بین او اقدامی انجام داد که پس از انتشار عکسش به نژادپرستی متهم شد.

به نوشته یک سایت روسی «جای تعجب نیست که پس از یک مسابقه دیوانه‌کننده در کالینینگراد شاهد حرکات عجیب از سوی مربیان و بازیکنان باشیم، اما در این بین عکس خوشحالی سرخیو بوزاتو، مربی تیم ملی روسیه کمتر به چشم آمد. او در عکسی که از وی منتشر شده گوشه‌های چشمانش را کشید و شبیه به مردم شرق آسیا شده است.»

این اقدام بوزاتو تفسیرهای متفاوتی داشت. برخی‌ها در این خصوص گفتند که چون تیم ملی والیبال بانوان روسیه توانسته جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند او این حرکت را انجام داده تا نشان دهد تیمش مسافر ژاپن شده است، اما کره‌ای‌ها چنین برداشتی نکرده‌اند و حرکت او را مصداق نژادپرستی قلمداد کردند.

در همین راستا فدراسیون والیبال کره‌جنوبی اعلام کرد: ژست بوزاتو مظهر نژادپرستی بود!

فدراسیون کره‌جنوبی در این خصوص اعلام کرد که «ما گلایه خود را به فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) و فدراسیون والیبال روسیه (VEF) ارسال خواهیم کرد تا این ژست را ارزیابی کنند. ما می‌خواهیم این اتفاق دوباره تکرار نشود.»

سایت‌های بین‌المللی و والیبال درمورد این اتفاق نوشتند «فدراسیون جهانی والیبال در مورد نژادپرستی مجازات مشخصی ندارد، اما کره‌ای‌ها می‌توانند به قوانین دنیای فوتبال اعتماد و اتکا کنند. در سال 2017 ادوین کاردونا، هافبک کلمبیایی در یک دیدار دوستانه با تیم کره‌جنوبی ژست مشابهی از خود نشان داد. به همین منظور فیفا کاردونا را مجازات و او را 5 مسابقه محروم کرد.

ولادیمیر پسنیا، عکاسی که این عکس را گرفته است هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او گفت: سرخیو بوزاتو، مربی تیم ملی روسیه در عکس من ابراز خوشحالی و دلیل خوشحالی او هم حضور تیمش در بازی‌های المپیک ژاپن بود. در ژست او نه حس برتری و نه بحث نژادی وجود دارد. او به دنبال تحقیر و اذیت کردن کسی نیست. متأسفانه این عکس بدون توجه به متن منتشر شده است. اینکه گفته می‌شود این اقدام یک توهین علیه ژاپنی‌ها یا کره‌ای‌ها بود مضحک است.سرخیو را سال‌ها است که می‌شناسم و می‌دانم که او بارها به ژاپن و کره سفر کرده است.

وی ادامه داد: سرخیو مانند من احترام زیادی به فرهنگ مردم در کشورهای مختلف می‌گذارد. هرکسی که سرخیو را می‌شناسند می‌تواند این صحبت من را تایید کند. امیدوارم صحبت‌های من به دست مسئولان فدراسیون کره‌جنوبی هم برسد.

تاکنون فدراسیون جهانی والیبال هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها که تا آستانه حضور در المپیک هم پیش رفته بودند این اتفاق را پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول