اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

قمری: مبلغ جایزه تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان معقول است

تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان قدیمی ترین تور دوچرخه سواری آسیا و یکی از مهم ترین تورنمنت های ورزشی کشور محسوب می شود که از سال 1365 در سطح ملی و با حضور تیم های داخلی و خارجی به صورت سالانه برگزار می شود.

قمری: مبلغ جایزه تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان معقول است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، سی و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان امسال از ۱۰ تا ۱۴ مهر ماه همچون سال های قبل در سه استان شمالغرب کشور به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری و تلاش مسئولان آذربایجان شرقی، سی و چهارمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان با حضور ۱۴ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی (سپاهان اصفهان، مشهد، DFT و تیم ملی ایران) در پنج مرحله و در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین وضعیت تور امسال که کمتر از ۱۴ روز به آغاز آن زمان باقی است، با «خسرو قمری» رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور – گفت و گوی ویژه ای را انجام داده ایم تا به تمام سوالات مطرح شده در خصوص وضعیت سی و چهارمین دوره از این تور پاسخ دهد…

*کاهش یک مرحله‌ای تور سی و چهارم نسبت به سال گذشته!

خسرو قمری، با اشاره به اینکه تورهای دوچرخه سواری براساس تصمیم گیری های که توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری گرفته می شود برگزار می شوند گفت: با توجه به اینکه تور دوچرخه سواری ایران –آذربایجان در سطح نیمه حرفه ای برگزار می شود برای این سطح حداقل و حداکثرهایی در مقدار جایزه و تعداد مراحل تور مشخص می شود که طبق آن، میزبان می تواند تورنمنت خود را برگزار نماید.
وی درباره کاهش یک مرحله ای تور امسال هم متذکر شد: با توجه به اینکه یک مرحله از تور نسبت به سال گذشته کم شده است طبیعی است که مبلغ جایزه هم کم شود و این هیچ مشکلی در حضور تیم های خارجی و برگزاری تور نخواهد داشت ولی میزبان تور می تواند با به حداکثر بردن مقدار جایزه ای که توسط اتحادیه جهانی مشخص می شود باعث شود تیم های مطرح خارجی در تور حضور داشته باشند که با توجه به وضعیت جنگ اقتصادی کشور، ۳۶ هزار یورو مبلغ جایزه امسال است و برای پنج مرحله از تور سی و چهارم معقول می باشد.
قمری ادامه داد: در تورهای دوچرخه سواری دنیا تمام مواردی همچون تعداد مراحل، مبلغ جایزه و حتی مسیرهایی که باید توسط رکابزنان پیموده شود توسط اتحادیه جهانی دوچرخه سواری مشخص می شود و هر تورنمنت، جایگاه و ویژگی های خاص خود را دارد که اتحادیه جهانی باید آنها را تایید کند تا تور بدون مشکل برگزار گردد.

*افت سطح دوچرخه سواری کشور به دلیل تعطیلی باشگاه ها!

قمری، یکی از مشکلات چند سال اخیر رشته دوچرخه سواری را قطع همکاری اسپانسرهای مالی با باشگاه های دوچرخه سواری کشور اعلام کرد و افزود: تمام پیشرفت و مقام هایی که رکابزنان در تورنمت های ملی و بین المللی کسب کرده اند در سایه حمایت باشگاه ها و اسپانسرها بوده است ولی در سال های اخیر، با نبود باشگاه های مطرح کشور، سطح رشته دوچرخه سواری ایران نیز افت کرده است.
سال گذشته و امسال شاهد تعطیلی باشگاه های بسیاری در رشته دوچرخه سواری بوده ایم که سالیان سال در کنار تیم های ملی، رکابزنان خوبی را پرورش می دادند و حتی ملی پوشان با عضویت در این تیم ها و کسب درآمد، انگیزه بالایی برای ورزشکاران ایجاد می شد تا همیشه این رشته ورزشی کشور در کورس قهرمانی بوده و در مسابقات مختلف بین المللی بدرخشند.

*ضربه مهلک تعطیلی باشگاه های پتروشیمی و شهرداری تبریز بر پیکره دوچرخه سواری کشور!

قمری با اشاره به اینکه باشگاه پتروشیمی بعد از خصوصی سازی کلا فعالیت در رشته دوچرخه سواری را تعطیل کرد، گفت: بعد از آن و با پیگیری های بسیار زیاد، تیم شهرداری تبریز جایگزین این تیم در توربین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان و حتی تور های بین المللی دیگر شد که در ماه های اخیر هم باشگاه شهرداری با اعلام اینکه مجوز فعالیت در رشته های قهرمانی را نداشته و دستگاه های قضایی مانع از فعالیت این باشگاه در رشته دوچرخه سواری می شوند، تمامی فعالیت های خود را تعطیل کرد.
وی افزود: در پنج ماه اخیر با مکاتباتی که با مسئولان ارشد استان داشتیم بسیار تلاش کردیم تا یک تیم دوچرخه سواری دیگر جایگزین شهرداری تبریز در تور سی و چهارم شود ولی متاسفانه با توجه به هزینه های سرسام آور تیمداری، هیچ باشگاهی حاضر به فعالیت در رشته دوچرخه سواری نشد.

*دوچرخه سواری یک رشته ورزشی پرهزینه است
قمری اضافه کرد: رشته ورزشی دوچرخه سواری یکی از رشته های پرهزینه محسوب می شود، به طوری که در سال گذشته دوچرخه موردنظر را می توانستیم به مبلغ ۱۵ میلیون تومان خریداری کنیم اما امسال به ۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن، هزینه های بسیار دیگری هم وجود دارد که ورزشکاران و باشگاه ها قادر به تامین این هزینه های بالا نیستند.
وی تاکید کرد: با توجه به حضور رسول هاشم کندی – یکی از مربیان نام آشنای کشور – در راس هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی، در سال های بعد شاهد تغییر و تحول خوبی در افزایش سطح رشته ورزشی دوچرخه سواری استان و حتی کشور خواهیم بود که امیدواریم با حضور ایشان و حمایت مسئولان و اسپانسرها، بار دیگر با معرفی رکابزنان مطرح به تیم ملی ایران شاهد افتخار آفرینی در این رشته ورزشی باشیم.

*رکابزنان استان در ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری ایران حضور دارند
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور در مورد حرف و حدیث های مطرح شده درباره عدم حضور تیم دوچرخه سواری آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه اکثریت نفرات تیم ملی دوچرخه سواری کشور در تور سی و چهارم را، رکابزنان آذربایجان شرقی تشکیل خواهند داد و در کنار این، یک تیم دیگر به نام DFT با ترکیب رکابزنانی از استان های اردبیل و آذربایجان شرقی تشکیل خواهند شد.

*پخش زنده و کامل تور، اتفاق مهم سی و چهارمین دوره ایران – آذربایجان
قمری افزود: تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در سطح نیمه حرفه ای برگزار می شود و یکی از اتفاقات مهمی که در تور سی و چهارم می افتد، پخش زنده تمامی مراحل تور از شبکه ورزش سیماست که این امر، گام مهمی است تا با پیشرفت های دیگر در سال های آتی شاهد حرفه ای شدن این تور قدیمی و مهم کشورمان باشیم.
وی تاکید کرد: تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان یکی از مهم ترین رخدادهای ورزشی است که هر ساله در کشور اتفاق می افتد و برگزاری سی و سه دوره از این تور نشان دهنده تلاش های مسئولان آذربایجان شرقی در تمامی سال های اخیر بوده است که جا دارد از تمامی افرادی که در برگزاری هرچه بهتر این تور نهایت تلاش خود را می کنند تقدیر و تشکر کرده و شاهد برگزاری هرچه بهتر تور سی و چهارم در مهرماه امسال باشیم.

مرحله اول تور سی و چهارم روز ۱۰ مهرماه در مسیر تبریز به منطقه آزاد ارس به مسافت ۱۴۸ کیلومتر برگزار خواهد شد و سرداور مسابقات از اوکراین و افسر آنتی دوپینگ نیز از کشور سوئد خواهد بود.
مرحله دوم حدفاصل منطقه آزاد ارس – شهرستان خوی به مسافت ۱۸۰ کیلومتر است که دوچرخه سواران پس از پایان خط پایان، مسیر خوی تا ارومیه را با اتوبوس طی خواهند کرد تا مرحله بعدی از این شهر آغاز شود.
مرحله سوم از ارومیه به تبریز به مسافت ۱۶۳ کیلومتر، مرحله چهارم از تبریز به سرعین به طول ۱۹۸ کیلومتر و مرحله پنجم که آخرین مرحله تلقی می شود از سرعین به تبریز خواهد بود که مسافت ۱۸۸ کیلومتری را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول