اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

شهنازی: هدفگذاری‌های والیبال غلط بود/ کادر فنی در حد تیم ملی نیست

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: در تمام تورنمنت‌ها بدون برنامه ورود کردیم و فکر می‌کنم هدفگذاری‌های والیبال غلط بود.

شهنازی: هدفگذاری‌های والیبال غلط بود/ کادر فنی در حد تیم ملی نیست

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام‌جهانی 2019 اظهار داشت: در شرایط کنونی همه به همه چیز واقف هستند. نه تنها کارشناسان که مردم هم می‌دانند این روزها شرایط تیم ملی خوب نیست. مهمترین عامل به نوع برنامه‌ریزی‌ها مربوط می‌شود. اهداف ما برای حضور در تورنمنت‌های مختلف مشخص نبود.

وی ادامه داد: ما در تمام رویدادها با تمام توان وارد شدیم و از نظر جسمی و انگیزشی بازیکنان را تحت فشار قرار دادیم. با این شرایط نباید توقع داشت که تیم ملی در جمع بهترین‌ها قرار بگیرد. در لیگ ملت‌ها، انتخابی المپیک، قهرمانی آسیا و جام‌جهانی با 14 بازیکن وارد مسابقات شدیم و طبیعی است که با این شرایط ملی‌پوشان تحت فشار قرار می‌گیرند.

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: جام‌جهانی امسال نسبت به ادوار گذشته از حساسیت کمتری برخوردار بود، چراکه تیمی از این رقابت‌ها به المپیک نمی‌رفت، اما بازهم ما با نفرات اصلی خود به ژاپن رفتیم. تیم‌هایی همچون ایتالیا، روسیه و حتی لهستان برنامه‌‌ریزی مشخصی داشتند، اما برنامه‌ریزی و هدفگذاری ما بازهم غلط بود. 

شهنازی خاطرنشان کرد: متاسفانه آقایان کاری کردند که دیدگاه مردم به والیبال تغییر پیدا کرده است. شرایط برای تیم ملی در جام‌جهانی به گونه‌ای شده بود که فقط دوست داشتیم مسابقات تمام شود؛ البته من بازیکنان را در این موضوع مقصر نمی‌دانم. به عقیده من اگر برنامه‌ریزی اصولی و درستی می‌شد، تیم ایران در خیلی از بازی‌های از جمله دیدار مقابل مصر، ژاپن و تیم سوم ایتالیا بازنده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه من در جایگاهی نیستم که مقصر را پیدا کرده و معرفی کنم، ادامه داد: همیشه گفته‌ام که والیبال ایران به یک مربی بزرگ نیاز دارد. بعد از ولاسکو هیچگاه این اتفاق رخ نداد. بازیکنان ایران شایسته داشتن یک مربی بزرگ هستند که بتواند از همه نظر به تیم ملی کمک کند. مشکلات زیاد است؛ اگر ایران یک مربی عالی داشت می‌توانست شرایط را مدیریت کند. 

سرمربی تیم والیبال سایپا با اشاره به مسابقات انتخابی المپیک گفت: کار به جایی رسیده است که حالا همه دلهره مسابقات انتخابی المپیک را دارند. اگر بازیکنان تا زمان شروع آن مسابقات به خوبی ریکاوری نشوند قطعاً به مشکل خواهیم خورد. به نظر من کادر فنی کنونی در حد تیم ملی والیبال ایران نیست، اما تصمیم‌گیرنده نهایی فدراسیون والیبال و وزارت ورزش است.

شهنازی تاکید کرد: عملکرد تیم ملی و کادر فنی مشخص است و حالا فدراسیون باید مسائل را کارشناسی کند و بهترین تصمیم را بگیرد. این کارها در حطیه اختیارات ما مربیان نیست و همه چیز را فدراسیون و وزارت ورزش باید تعیین کنند. یکی دیگر از مشکلات ما این است که فدراسیونی که همه دوست داشتند و جز بهترین‌های ایران بود مدت‌هاست که بلاتکلیف است.

وی افزود: قطعاً این بلاتکلیفی روی عملکرد تیم ملی هم تاثیرگذار خواهد بود. فکر می‌کنم همین حالا هم برای تعیین رئیس فدراسیون دیر است. اگر فدراسیون رئیس داشت اوضاع مدیریت می‌شد و شاید کار به اینجا نمی‌رسید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول