اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

صافی: دنبال قهرمانی در این سوپرلیگ پرهیجان هستیم/بازیکنان ما شناسنامه کاراته هستند

سرمربی تیم دانشگاه آزاد گفت: خوشحالم که دوباره سوپرلیگ کاراته با هیجان‌هایش آغاز شده و قطعا به دنبال قهرمانی در این رقابت‌ها هستیم.

صافی: دنبال قهرمانی در این سوپرلیگ پرهیجان هستیم/بازیکنان ما شناسنامه کاراته هستند

احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که هفته اول رقابت‌های سوپرلیگ کاراته باشگاه کشور روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و آیا تیم شما شرایط آمادگی حضور در این رقابت‌ها را دارد یا خیر،‌گفت: طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم روز دوشنبه زمان ورود به اردو است، سه‌شنبه تمرینات‌مان آغاز می‌شود و چهارشنبه قرار است با تیم اتحاد آذربایجان و هیأت کاراته زنجان مبارزه کنیم. خیلی خوشحالم که دوباره سوپرلیگ و هیجان‌هایش آغاز شده تا ستاره‌های جدیدی برای کاراته ایران ظاهر شوند. سوپر لیگ امسال پیش از آغاز المپیک 2020 توکیو است و کاراته ایران یکی از شانس‌های اصلی در المپیک است. تیم دانشگاه آزاد هم همانند سال‌های قبل قطعا حضور موفقی در مسابقات لیگ خواهد داشت و ما به دنبال قهرمانی در این مسابقات هستیم. دانشگاه آزاد با توجه به اینکه قدیمی‌ترین، باثبات‌ترین و قطعاً پرافتخارترین تیم باشگاهی در سوپرلیگ ایران است تلاش می‌کند تا در واقع دوباره عنوان قهرمانی را کسب کند. رقابت با این تیم برای دیگر تیم‌ها در واقع هم آسان است هم سخت چرا که خیلی‌ از تیم‌ها برای مبارزه کردن و مطرح کردن نام خودشان مقابل این تیم صف‌آرایی خواهند کرد و این رقابت‌ها را جذاب می‌کند و برای سوپرلیگ بسیار ارزشمند است. به هر حال تیم‌های دیگر مقابل نفراتی بازی خواهند کرد که شناسنامه کاراته ایران هستند و در واقع این نفرات اعتبار کاراته ایران محسوب می‌شوند.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا در ترکیب تیم امسال تغییراتی داشته‌اید یا خیر،گفت: بله ما امسال چند تغییر در ترکیب تیم داشتیم یکی اینکه سعی کردیم زحمات چندین ساله تیم به هدر نرود چون چندین سال است افرادی مثل پورشیب، گنج‌زاده و عسگری که شانس حضور در المپیک را دارند و در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی دارند را در ترکیب تیم حفظ کنیم امیدواریم لیگ ایران باعث شود بچه‌ها با آمادگی بیشتری در لیگ‌های جهانی شرکت کنند و خلاء دیدارهای تدارکاتی پر شود تا برای کشورمان افتخاارت بیشتری کسب کنند. قطعا سوپرلیگ ایران یکی از امتیازهای مهمی است که برای پیشرفت کاراته ایران می‌تواند تأثیر بگذارد. امسال ما تیم باتجربه‌ای داریم اما جوان‌های پرانگیزه‌ای را نیز در کنار باتجربه‌ها داریم قطعا این نفرات می‌توانند به ما کمک کنند جوان‌های تیم مثل طاها عبداللهی، علی‌اکبر دستجانی، رحیمی‌نژاد که مدال‌های رنگارنگی در مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا کسب کرده‌اند را در ترکیب تیم داریم.

وی در ادامه صحبت‌ةای خود خاطرنشان کرد: مجید حسن‌نیا سال گذشته آسیب‌دیدگی داشت و از ترکیب تیم دانشگاه آزاد دور بود او یکی از بهترین سبک‌وزن‌های کشورمان است. حسن‌نیا امسال عضو تیم ملی است و ما او را در ترکیب تیم داریم. مهرداد پورشیب جوان باانگیزه امسال در ترکیب تیم ما است، سیدعلی کریمی قطعا در آینده از او بیشتر خواهیم شنید. او نقش بسزایی می‌تواند در تیم ما داشته باشد. ما تصمیم داریم امسال تیم طوری باشد که نتایج مطلوبی در پایان فصل کسب کنیم.

صافی در پاسخ به این سوال که آیا فشار تمرینات تیم ملی روی نفرات ملی‌پوش تیم دانشگاه آزاد تأثیری در روند نتیجه‌گیری این تیم در سوپرلیگ نخواهد داشت گفت:‌قطعا با توجه به فشارهای اردوی تیم ملی در این مسیر سخت و پر پیچ و خم المپیک ممکن است یک مقدار کار را برای ما سخت کند اما ما به همه بازیکنان اعتقاد داریم. البته ما در کاتا تحول بزرگی داشتیم یکی از تیم‌های بزرگ ایران را با مربیگری قاسم شهرجردی که به تیم دانشگاه آزاد پیوسته را در کنارمان داریم البته ابوالفضل شهرجردی، علی زند و فراز مهر از اعضای کاتای تیمی ما هستند.

وی در پایان صحبت ةای خود عنوان کرد: امسال مسابقات در دو گروه 6 تیمی برگزار می‌شود، تیم دانشگاه آزاد و پاس‌قوامین در دو گروه مختلف قرار دارد. در هر حال هیچ تیمی را ما نمی‌توانیم در مسابقات سوپرلیگ دست کم بگیریم، تیم پاس یکی از تیم‌های ارزشمند و قابل احترام است ضمن اینکه دیگر تیم‌ها هم با تمام توان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت اما باید ببینیم با چه نفراتی در  فصل جدید حضور پیدا می‌کنند قطعا لیگ ایران هر سال شرایط بهتری را پشت سر می‌گذارد خوشحالم از اینکه تیم ما متشکل از دانشجویان، فارغ‌التحصیل و دانشجویان حال حاضر دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول