اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

پل اسکولز 45 ساله شد+کارنامه

پل اسکولز هافبک انگلیسی سابق منچستر یونایتد امروز 45 ساله شد.

پل اسکولز 45 ساله شد+کارنامه

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز سالروز تولد پل اسکولز هافبک انگلیسی است. این هافبک خلاق که مدت‌ها در خط هافبک منچستر یونایتد زیر نظر الکس فرگوسن حضور داشت در تاریخ 16 نوامبر به دنیا آمد.

وی بدون شک یکی از بزرگترین هافبک‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود که تمام دوران فعالیت خود را در جمع شیاطین سرخ سپری کرد.

اسکولز توسط یکی از استعدادیاب‌های منچستر یونایتد در مدرسه‌ای که تحصیل می‌کرد کشف شد و در سن ۱۴ سالگی اولین تمرینش را در منچستر یونایتد انجام داد.

اولین بازی رسمی اسکولز در فصل ۹۵-۱۹۹۴ انجام شد. او در آن فصل ۱۷ بازی در لیگ انجام داد. 

اسکولز از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۴ برای تیم ملی بازی کرد. از مهم‌ترین رقابت‌هایی که اسکولز دز آن‌ها حضور داشته می‌توان به جام جهانی ۱۹۹۸، جام جهانی ۲۰۰۲ و همچنین یورو ۲۰۰۰ و یورو ۲۰۰۴ اشاره کرد.

وی در روز ۳۱ مه ۲۰۱۱ خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را اعلام کرد. اما او در روز ۶ ژانویه ۲۰۱۲ با بازی مقابل منچستر سیتی به میدان‌های فوتبال بازگشت و در بازگشت خود شماره ۲۲ همان شماره‌ای که در ابتدا با آن برای شیاطین سرخ بازی می‌کرد را بر تن کرد. او در ماه می سال ۲۰۱۳ برای دومین و آخرین بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

اسکولز 718 بازی باشگاهی، 66 بازی ملی و 169 گل در کارنام خود دارد.

وی در دوران بازی خود 11 قهرمانی در جزیره بدست آورد، 2 لیگ قهرمانان اروپا، 5 جام خیریه، 3 قهرمانی در جام حذفی، 2 لیگ کاپ بدست آورد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول