اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مجمع کمیته ملی المپیک| توضیحات وزیر ورزش درباره اتفاقات فوتبال؛ قول شیخ سلمان به سلطانی فر

در مجمع کمیته ملی المپیک وزیر ورزش و جوانان درباره اتفاقات فوتبال به تفصیل توضیحاتی ارائه کرد.

مجمع کمیته ملی المپیک| توضیحات وزیر ورزش درباره اتفاقات فوتبال؛ قول شیخ سلمان به سلطانی فر

چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته و اعضای مجمع از ساعت 9:30 در در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شده است.

در این مجمع، مسعود سلطانی فر به تفصیل درباره اتفاقات فوتبال و سلب میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

وزیر ورزش درباره اتفاقات فوتبال تصریح کرد: این ناشی از شرایط سیاسی است و یقین داریم این فشارها توسط آمریکایی ها با لابی رژیم صهیونیستی و سعودی ها ایجاد می شود. من همه موارد را رصد کردم. هفته قبل استعلام داشتیم که AFC تصمیمی از مقامات می خواست. ما دو ساعت بعد نامه دادیم و امنیت مسابقات را تضمین کردیم. نامه ای که گرفتیم و ارسال شد، فقط ۴ ساعت زمان برد اما رسامه های عربستان زمزمه هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه ایران امن نیست. این حرف ها بعد توسط رسانه های کویتی و بحرینی هم مطرح شد.

وی افزود: جمعه نامه دریافت کردیم که به ۲۴ عضو AFC رفته مبنی بر اینکه کمینه مسابقات به خاطر ناامنی در ایران و تظاهرات و عدم امنیت برای پروازها، پیشنهاد شد مسابقات در کشور ثالث باشد. البته این موضوع در خصوص بازی ما با عربستان متفا‌ت بود. حق و حقوق ایران بیشتر به سمت ضایع شدن پیش می رفت.

وزیر ورزش ادامه داد: فدراسیون اعتراض خود را مطرح کرد. ما با هواپیمایی تماس گرفته و تایید امنیت را برای AFC فرستادیم که پرواز ایران نرمال است و مشکلی وجود ندارد. تاج هم به عنوان یکی از اعضای ۲۴ نفر مخالفت خودش را اعلام کرد. خودم هم به شیخ سلمان نامه دادم و خواستم تجدیدنظر شود.

 

سلطانی فر با اشاره به تماس تلفنی با شیخ سلمان، تصریح کرد: با باشگاه ها هم جلسه داشتیم. شنبه شب با شیخ سلمان تلفنی صحبت کرده و اعتراض خودمان را اعلام کردیم. او گفت تجدید نظر می کند. دیروز دوباره نامه کتبی فرستادم. در فراکسیون ورزش هم گزارش دادیم و همه موضع ۴ باشگاه را در خصوص سلب میزبانی و بازی نکردن ایران تایید کردند و خواستار این شدند با همین سیاست از حیثیت ایران، ورزش و فوتبال دفاع شود. ما از همه ظرفیت ها استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: نشست خوبی با ظریف داشتیم تا آنها هم از دیپلماسی و حق و حقوق ایران دفاع کنند. همه مردم، هواداران، مدیران، رسانه ها متفق القول هستند این اعتراضات به ناحق است.

سلطانی فر گفت:  عربستان که درگیر جنگ با یمن است و تاسیساتش مورد حمله قرار می گیرد، مسابقات لغو نمی شود در حالی که به برکت تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و ... از امنیت خوبی برخوردار هستیم می خواهند به بهانه نبودن امنیت میزبانی را از ما بگیرند.

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول