اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

نمایش عروسک بازی‌های 2022 پکن در موزه لوزان

عروسک بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن روز گذشته در موزه المپیک لوزان به نمایش درآمدند.

نمایش عروسک بازی‌های 2022 پکن در موزه لوزان

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از شینهوا، 2 عروسک بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن روز جمعه به موزه المپیک در لوزان معرفی شدند و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز در همین جریان به زبان چینی سال نو جدید را به مردم چین تبریک گفت.

این 2 عروسک جلوی در موزه المپیک حضور داشتند و همین موضوع باعث جلب توجه مردم و گرفتن عکس یادگاری شد. برای نخستین بار بود که عروسک بازی‌های 2022 در سوئیس به نمایش در‌می‌آمد.

این موزه همچنین یک نمایشگاه ویژه برای نقاشی‌های چینی با موضوع "هماهنگی و صلح" برپا کرده است. بخشی از این نمایشگاه به سال نو چینی‌ها اختصاص دارد.

توماس باخ با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت و کامیابی برای مردم چین، گفت: امروز ما سال نو چینی و همین طور شروع سال المپیک را جشن می‌گیریم. پیوند بین هنر، ورزش و جنبش المپیک یکی از اساس فلسفه پیدایش المپیک است.

باخ بر این باور است که نقاشی‌های چینی مثال خوبی برای این ترکیب است. وی اظهار داشت: این نقاشی‌ها بیانگر صلح و هماهنگی بین بشر و طبیعت است که از اولویت‌های ورزشی نیز به شمار می‌روند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد: پکن نخستین شهری است که میزبانی المپیک تابستانی و زمستانی را برعهده داشته است. ما به دنبال تقویت همکاری با چین امسال هستیم. کارهای آماده‌سازی پکن 2022 بسیار خوب پیش می‌رود و ما از این پس می‌توانیم منتظر بازی‌های عالی المپیک زمستانی باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول