اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سلیمانی: تنها ضعف داوری، مردود کردن گل استقلال بود/دانشگر دو متر با دروازه‌بان‌ فاصله داشت

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن 2 متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.

سلیمانی: تنها ضعف داوری، مردود کردن گل استقلال بود/دانشگر دو متر با دروازه‌بان‌ فاصله داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حیدر سلیمانی در خصوص داوری مسابقه استقلال ایران مقابل الاهلی عربستان اظهار داشت: اولین مورد این بازی به اعتقاد من، اخطاری بود که روزبه چشمی در دقیقه یک بازی دریافت کرد و باعث شد روحیه تیمی استقلال خراب و خط دفاعی این تیم متزلزل شود و به همین خاطریک پنالتی بی مورد به حریف دادند که اعلام این پنالتی از سوی داور درست بود.

سلیمانی با اشاره به پنالتی که برای استقلال گرفته شد، ادامه داد: پنالتی اعلام شده روی آرش رضاوند، درست بود. بازیکن حریف با دست و پا روی این بازیکن خطا کرد و اعلام پنالتی تصمیم صحیح داور مسابقه بود.

کارشناس داوری فوتبال ایران افزود: اخطارهای داده شده در این بازی به خاطر اعتراضات و خطاهایی که صورت گرفت هم درست بود و تنها ضعف تیم داوری، مردود اعلام کردن گل دوم استقلال بود.

سلیمانی در تشریح این صحنه گفت: زمانیکه بازیکن استقلال(محمددانشگر) در موقعیت آفساید قرار داشت، کمک داور مسابقه کار خودش را درست انجام داد و اعلام آفساید از جانب او صحیح بود اما داور وسط که داخل زمین حضور دارد و به خوبی بر صحنه مسلط است باید تشخیص بدهد که بازیکن روی گل تاثیرگذار بوده یا خیر. از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن 2 متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: توپ کاملا مماس با تیرک وارد دروازه شد و داور می‌توانست گل را صحیح اعلام کند. زمانیکه دروازه‌بان کاملا پشت بازیکن قرار بگیرد یا بازیکن پای خود را باز کند و توپ وارد دروازه شود، می‌توان به آن تاثیر گذاشتن گفت، اما در این صحنه بازیکن استقلال دقیقا دو متر با دروازه‌بان از سمت راست فاصله دارد و روی دید او تاثیر ندارد. داور می‌توانست به کم خودشکمک کند این گل را صحیح اعلام کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول