اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سعیدی: تمرکز ما در سال جدید باید کسب مدال باشد/ هنوز پاسخی از IOC نگرفته ایم

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: نخستین نشست هیات اجرایی هفته سوم فروردین برگزار می‌شود.

سعیدی: تمرکز ما در سال جدید باید کسب مدال باشد/ هنوز پاسخی از IOC نگرفته ایم

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری نخستین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سال جدید اظهار داشت: ما برنامه‌ریزی کردیم هفته سوم فروردین نخستین جلسه را برگزار کنیم.

وی در خصوص مواضع کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف مبنی بر تعویق بازی های ۲۰۲۰ توکیو و اینکه نظر شما در این خصوص چیست، عنوان کرد: ما در نخستین نشست هیات اجرایی موضوع را بررسی خواهیم کرد. در خصوص بازی‌ها هم تابع نهادهای بین‌المللی المپیک هستیم و هر تصمیمی که IOC بگیرد عمل می‌کنیم. در کشور هم تابع سیاست‌های مدیریت ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

 سعیدی در خصوص لغو مسابقات کسب سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد سهمیه ها توزیع شده و ۴۷ درصد سهمیه ها باقی مانده است. اکثر کشورها در شرایط میزبانی نیستند و فدراسیون‌های بین‌المللی هم میزبانی مسابقات را لغو کردند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: المپیک با چالش جدی روبرو شده است اما اینجا ۲ موضوع مطرح می شود؛ شرایط کسب سهمیه فراهم می شود یا مقامات بین المللی به آخرین رنکینگ ورزشکاران رجوع می‌کنند. البته کمیته بین‌المللی المپیک هنوز تصمیم قطعی نگرفته و آن را به کار گروهی موکول کرده که متشکل از سازمان بهداشت جهانی، هیات اجرایی IOC و نمایندگان برگزاری بازی های ۲۰۲۰ هستند. عزم ژاپن و IOC برگزاری بازیهاست مگر اینکه شرایط فراهم نشود.

سعیدی در پاسخ به این سوال که شما اعتراضاتی هم در خصوص واترپلو و روئینگ به مقامات جهانی داشتید آیا پاسخی دریافت کرده اید، گفت: ما هنوز پاسخی نگرفته ایم چون کمیته بین‌المللی المپیک هم تعطیل شده و کارمندانش دورکاری می کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآور شد: ما بعد از تعطیلات کارمان را شروع می کنیم. تمرکز ما در سال جدید باید روی کسب مدال و سکو باشد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول